VVK 1 - vv Maasdijk 1

25 februari 2012 14:30

Hendriks, M.J.M.

VVK – Maasdijk 2-2

Met deze wedstrijd op het programma, dwaalde bij menig Maasdijk supporter de gedachten weer even af naar een jaar of 5 geleden, toen Maasdijk hier een nacompetitiewedstrijd speelde. De glorietijden van Robert Quak, de return van Ronald Kuhn en Hans Hoogeveen, Jeroen Voogt op de flanken, kortom mooie tijden.

Maargoed, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, zoiets heb ik tenminste wel eens op de radio gehoord…. Dus Maasdijk moest er vanmiddag vol tegenaan om een resultaat te behalen. VVK was de nummer laatst en bij de gedachten dat er wat concurrenten punten zouden laten liggen vanmiddag, kon Maasdijk mogelijk een gaatje slaan.

Het veld was eigenlijk geen voetbalveld meer te noemen, maargoed, daar hebben twee ploegen last van, zegt men dan, dus hier moest Maasdijk het beste van maken.

Maasdijk begon slap aan de wedstrijd, in de eerste heeft de ploeg eigenlijk geen moment in de wedstrijd gezeten. Opmerkelijk was het wel dat VVK bij de eerste de beste aanval binnen 10 minuten de 1-0 op de scorebord toverde.

Maasdijk probeerde via het voetballen over de grond tot het doel van de VVK doelman te komen, maar dit was haast onmogelijk. In de momenten van balverlies stond VVK ook meteen voor Appie, die het regelmatig gevaarlijk zag worden voor zijn ogen.

Na rust zou er een ander Maasdijk uit de kleedkamer komen, maar alle goede bedoelingen konden in overboord gegooid worden nadat Nick vd Ende op zeer ongelukkige wijze zijn broer passeerde, 2-0.

Maasdijk moest het nu over een andere boeg gaan gooien, de bal naar voren pompen en oorlog maken voorin, maar ook dit bleef uit. Er kwam amper gevaar en de frustraties onderling namen toe.

Een tackle op Richard Kraaijenbosch werd door de scheidsrechter op onbegrijpelijke wijze niet met rood bestraft, zelfs helemaal niet met een kaart en nu brak er een fase aan dat de wedstrijd uit de hand dreigde te lopen. Verschillende opstootjes, overtreding en misbaren kwamen er nu voorbij zetten. Kevin vd Berg ging voorop in de strijd, maar verloor zijn koppie daar ook bijna bij, gelukkig mocht hij de wedstrijd gewoon afmaken.

Na een fase van wat druk zetten door Maasdijk was er dan toch de 2-1, Richard knalde van buiten de 16 de bal in de korte hoek.

Ondanks dat de blessuretijd al was aangebroken, leek Maasdijk toch nog te geloven in een puntje deze middag! Verschillende gevaarlijke momenten voor het doel van VVK zorgden voor een spannende slotfase. Uiteindelijk werd de 2-2 op een wijze binnengeschoten welke absoluut prima geplaatst kon worden in het beeld van deze middag. Een vrije trap van Richard ging over alles en iedereen heen, de keeper van VVK werd volledig verrast en de bal plofte in het doel.

Silvio kreeg nog een kans op de 2-3, maar deze inzet werd gepareerd door de doelman.

Al met al een middag om snel te vergeten, of misschien niet…. Aan het einde van de wedstrijd werden de mouwen even opgestroopt en werd er even met elkaar gedacht, dit leverde meteen 2 goals op. Volgende week bij Nept./Schiebroek-uit, zonder uw reporter die dan kennis maakt met de Nederlandse Flipper.

Het gaat u allen goed!

Uw razende reporter.