vv Maasdijk 1 - Zestienhoven 1

28 januari 2012 14:30

Macco, J.

Maasdijk – Zestienhoven 0-0

In een weekend waarin uw reporter veel verwachtte van de wedstrijden welke zouden volgen. De D1 speelde thuis en kon haar eerste thuisoverwinning wel eens gaan boeken (2-3 verlies). In de zaal werd op zondag de strijd der titanen uitgevochten “De Billenridders”-“De Goddelijke Kanaries” (5-5). De Klassieker op zondag was voor de Rotterdammer eindelijk weer een keer leuk om naar te kijken, uw Reporter is geen Rotterdammer en dus was het niet leuk om naar te kijken. Het schijnt overigens dat Frank de Boer volgende week zelf links centraal achterin steelt, Bergkamp in de spits, Davids op de plek van Enoh en Cruijff op de plek van Ebicilio. Veel minder zal het er niet van worden denk ik?!

Dan als laatste het “zespunten duel”, welke de kop van dit stukje al aankondigt.

Maasdijk begon met Appie vd Ende in het doel, aangezien Dennis van Dijk voorlopig nog geblesseerd is en Kevin Valstar een schorsing uitzit van 2 duels.

De eerste helft bracht in het eerste half uur weinig tot geen mogelijkheden, Maasdijk creëerde niets en weerhield Zestienhoven hier ook van. Richard Kraijenbosch moest handelend optreden, een kopbal ging over Appie heen en Richard werkte deze alsnog van de lijn. Even later had Jack Gardien net het overzicht niet om de bal in de 16 goed terug te leggen.

Na rust veranderde het spelbeeld wel iets, Maasdijk kwam vooral over rechts via Jack een aantal keer goed door, maar zijn voorzetten kwamen steeds net niet aan en ook de tweede bal was net niet voor Maasdijk. Aan de andere kant bracht Appie een keer goed redding en mocht Maasdijk even later dankbaar zijn dat de spits van Zestienhoven een levensgrote kans om zeep hielp.

Eigenlijk verdiende deze wedstrijd geen winnaar, Zestienhoven speelde eigenlijk alleen maar de lange bal en ging er daarna hard achteraan rennen, Maasdijk was niet bij machte om voetballend tot grote mogelijkheden te komen. Bij Maasdijk waren teveel dingen “net niet” en dus mag je eigenlijk nog blij zijn met een puntje.

De komende weken zal het niveau omhoog moeten, de inzet omhoog, het onderlinge accepteren moet omhoog. Straal met z’n allen uit dat je zo rond half mei klaar wilt zijn met voetballen, gewoon veilig spelen, liefst zo snel mogelijk, en de roodzwarte kleuren hoog in het vaandel dragen.

Gegroet, uw razende reporter.