Lombardijen 1 - vv Maasdijk 1

21 januari 2012 14:30

Gootjes, D.J.

Lombardijen – Maasdijk 3-1

Goedendag dames en heren! Hier is ie weer, na een lange winterslaap, toch weer tot uw dienst, uw razende reporter!

Afgelopen zaterdag speelde uw vlaggenschip onder de rook van een stadion wat door sommige mensen bestempeld wordt als het mooiste stadion van Nederland en door sommige gezien wordt als vuilnisbelt. Maar goed, Maasdijk mocht in de eerste competitiewedstrijd na de winterstop aantreden tegen nummer 2, Lombardijen.

Het begin was voor de thuisclub met wat hachelijke momenten voor het doel van Kevin Valstar. De wind speelde een belangrijke rol vanmiddag en zo ook bij de openingstreffer van Lombardijen. Een diepe van achteruit, waarbij onze grensrechter terecht zijn vlag omhoog stak, werd door de wind gevangen de spits van Lombardijen maakte de 1-0. Uiteraard viel Maasdijk over de beslissing van de scheidsrechter, hij stond niet op een positie om zelf te oordelen, deed dit wel en keurde de treffer dus onterecht goed. Kevin Valstar was iets te geëmotioneerd in zijn commentaar en kon tot ieders verbazing met rood vertrekken. Ruim 10 minuten gespeeld, 1-0 achter en met 10 man. Ook was de reservekeeper nog niet gearriveerd en nam Stan Groenewegen plaats tussen de palen. De 3 ballen die op hem af kwamen pakte hij keurig klem en dus was zijn kortstondige keeperscarriere met vlag en wimpel geslaagd.

Uiteindelijk kwam Tim Middelburg (B-junior) als reserve keeper aan en hij mocht meteen invallen.

Maasdijk werd gaandeweg de eerste helft met 10 man, eigenlijk de betere ploeg. Er was een hoop inzet en strijd en dat resulteerde tot flinke mogelijkheden voor het doel van Lombardijen.

Silvio dacht te worden afgefloten voor buitenspel, had de keeper al omspeeld en tikte de bal zonder overtuiging richting het lege doel, deze bal kon nog van de lijn gehaald worden door een verdediger. Steven kreeg nog een grote kans na goed doorgaan van Kevin vd Berg, maar ook hier was sprake van verwarring en de kans op de gelijkmaker was verkeken.

Opnieuw was het Kevin vd Berg die nuttig werk leverde op de rechtsbuiten positie, Steven kreeg nu wat meer ruimte en stuurde de bal met een droge knal onder de keeper door. Net voor rust werd de verdiende gelijkmaker op het bord gezet.

Na rust beperkte beide ploegen zich tot het dichthouden van de verdedigingslinie, zonder echt gevaarlijk te worden voor het vijandelijke doel. De middenvelders en aanvallers van Maasdijk moeten haast een marathon hebben gelopen deze middag, maar dat is de enige manier om met 10 man succes te hebben.

Uiteindelijk was het toch Lombardijen wat op voorsprong kwam uit een tegenstoot.

Maasdijk gooide er nog een schepje bovenop, maar kon helaas geen potten breken. Uiteindelijk viel ook de 3-1, Lombardijen speelde door terwijl er een speler van Maasdijk geblesseerd op de grond lag, erg onsportief gezien Maasdijk ook steeds de bal buiten speelde bij een blessure van Lombardijen. Maar goed, het spel ging door en de 3-1 was een feit. De scheidsrechter had net daarvoor het spel stilgelegen bij een blessure van een speler van Lombarijen en verzuimde dit nu te doen bij een zelfde situatie met een speler van Maasdijk. De frustratie van de Maasdijk spelers was opnieuw begrijpelijk en hierin kreeg Nick vd Ende ook weer erg makkelijk een rode kaart.

De scheidsrechter drukte een erg bizarre stempel op de wedstrijd, hij was erg makkelijk met het strooien van kaarten voor “commentaar” of dergelijk, maar verzuimde aan beide zijden straffen uit te delen voor overtredingen. Zo kwam Steven een keer goed weg dat hij geen geel kreeg, omdat hij net te laat was en landde op het been van zijn tegenstander. Maar het feit dat de overtreding op Jeffrey Wupkes aan de aandacht van leidsman ontging, tekende eigenlijk de gehele middag. Met 2 benen werd zijn enkel bijna tot moes geschopt, maar meneer in het zwarte pakje vond dit zelfs geen geel.

Ik zeg niet dat Maasdijk deze middag winnend had afgesloten met 11 man, maar met een andere scheidsrechter had het wel een veel leukere middag geweest voor beide elftallen.

Helaas zitten zulke situaties er in een seizoen wel eens tussen en dan is het aan de spelers hier mee om te gaan, hoe frustrerend en oneerlijk het is.

Maasdijk heeft laten zien dat het met 10 man niet onderdoet voor de nummer 2 uit onze competitie, de komende weken tegen Zestienhoven en VVK mag het laten zien dat het met 11 man 6 punten gaat halen.

Gegroet, uw razende reporter!