MSV 1 - vv Maasdijk 1

10 december 2011 14:30

Linden, W.L. van der

MSV – Maasdijk  0-2

Dames en heren, hier is ie weer, uw inmiddels geroutineerde, graag geziene, doch kritische, razende reporter!

Alle Sinterklaas perikelen behoren inmiddels tot het verleden en de Kerstman staat inmiddels alweer aan de deur te kloppen.

Uw reporter was zaterdagmorgen aanwezig bij de wedstrijd Maasdijk D1 – SVV D3, een belangrijke wedstrijd voor beide ploegen om definitief in de middenmoot plaats te nemen. Na deze wedstrijd kan ik alleen maar trots zijn op de vereniging vv Maasdijk. Een verdediger van Maasdijk werd uit het niets geslagen door een speler van SVV en nadat deze eruit werd gestuurd door de scheidsrechter, wilde de trainer van niets weten en bleef stug met 11 man spelen. De wedstrijd werd gestaakt (terecht) en de scheidrechter ging onder cynisch applaus van de ouders van SVV van het veld. Wat is er dan erger, dat de speler een klap uitdeelt, of dat de ouders staan te applaudisseren voor de beslissing van de scheidsrechter? In ieder geval gedroegen de spelers, begeleiders en ouders van Maasdijk zich voorbeeldig, zodat het niet verder uit de hand liep en was de clubscheidsrechter van Maasdijk strikt in zijn beslissing en alle waardering hiervoor.

Maargoed, over naar het keurkorps van onze VV, na een lastige eerste seizoenshelft, staat Maasdijk niet waar het hoort te staan, fictief namelijk op de derde plek van onder. Hier kon verandering in gebracht worden door te winnen van buurman MSV. MSV presteert prima en staat stevig in de top 5.

De eerste helft begon qua niveau niet geweldig van beide kanten, de strijd speelde zich voornamelijk af op het middenveld met af en toe een spelde prikje van beide kanten. Zo kreeg MSV een aardige kopkans en kon Kevin vd Berg alleen op de keeper af. Kevin werd in zijn rug gelopen en met 2 medespelers naast zich had dit een doelpunt moeten zijn. De weifelend leidende scheidsrechter besloof slechts een vrije trap te geven en hier kwam de verdediger van MSV zeer goed mee weg. De vrije trap ging in de muur, maar Richard Kraijenbosch schoot de rebound, tussen een wirwar van benen, wel binnen. Helaas stond Steven Olsthoorn in buitenspelpositie, ondanks dat hij de bal niet raakt werd de goal toch afgekeurd.

Na rust ontspon zich een goede wedstrijd aan de kant van de rood zwarte strijders. De duels werden gewonnen en er was venijn in de aanvallen richting het doel van MSV.

Uiteindelijk was het Steven die de ban brak, een vrije trap van Richard Kraijenbosch werd keurig binnen gekopt, in het uiterste hoekje, keeper kansloos.

Na de 1-0 werd de druk van Maasdijk alleen maar groter. Een vlammend schot van Silvio Vermeer werd gekeerd door de keeper, evenals een 1tegen1 situatie met Kevin vd Berg. Maasdijk kwam nog goed weg toen een schot via de onderkant van de lat het veld weer in kwam. Alhoewel het in de aanval hieraan vooraf buitenspel was (Kees stond te vlaggen), maar de scheidsrechter had hier geen aandacht voor.

Uiteindelijk was het Robin Jongmans die goed door kwam op links en de bal voor trok op Silvio, hij maakte het keurig af met een lobje over de keeper, de verdiende 2-0 voorsprong was een feit.

Richard liep ineens met een zelfde buik rond als zijn vriendin, maar na verder onderzoek bleek hier toch echt een extra bal in het spel te zijn.

Maasdijk trok de 3 punten over de Schenkeldijk en verschafte zich zo wat meer lucht t.o.v. de onderste 4 plaatsen.

Na de winterstop gaat Maasdijk meer punten pakken, dat kan niet anders, de ploeg bevat te veel kwaliteiten om zich in de onderste regionen te bevinden. Tegen de bovenste ploegen, Honselersdijk, VVOR, Maense, Lombardijen en MSV werd in alle wedstrijden goed gevoetbald, het leverde 6 punten op, maar uit de overige 8 wedstrijden behaalde Maasdijk slechts 8 punten. Na de winterstop zal de winst dus liggen in de confrontaties met de ploegen in de onderste regionen en in de middenmoot.

Uw reporter gaat zich opmaken voor een winterslaap en vanaf eind januari kan u weer gaan genieten van de letterkundige hoogstandjes! Mijn advies is om een aantal boeken te vragen voor onder de kerstboom zodat u deze tussentijd kan overbruggen!

Fijne feestdagen en een goed uiteinde,

Uw razende reporter.