Honselersdijk 1 - vv Maasdijk 1

19 november 2011 14:30

Durgunsu, Y.

Honselersdijk – Maasdijk 3-1

Scheidsrechter houdt Honselersdijk in het zadel

Dames en heren, hier is ie weer, uw razende reporter! Zoals u in de kop kunt lezen wordt er meteen naar de scheidsrechter gewezen. Normaalgesproken is dat een zwaktebod en uw reporter zal ook de laatste zijn die het niet in eerste instantie bij zichzelf zal zoeken. Afgelopen zaterdag was het echter beschamend om het optreden van de leidsman met eigen ogen te mogen aanschouwen.

Honselersdijk had binnen 30 minuten met 9 man moeten staan.

Maasdijk begon scherp aan de wedstrijd en Honselersdijk kwam er in de eerste helft eigenlijk niet aan te pas. De grootste kansen waren dan ook voor Maasdijk met een wervelende Silvio Vermeer aan de basis van deze kansen. Eerste zette hij Steven Olsthoorn vrij voor de keeper na een lange sprint over rechts, Steven kwam helaas net een schoenmaatje tekort om de bal binnen te glijden. Dat overigens betekenen dat Steven helemaal geen schoenen kon kopen, want volgens mij draagt hij al maat 49…

Daarna was het opnieuw Silvio die de bal vanaf rechts voorgaf en nu werd de bal net aangeraakt waardoor Robin Jongmans niet binnen kon koppen. Ook was Kevin vd Berg nog tweemaal gevaarlijk met een kopbal, maar deze mistten net de precisie en kracht.

Uiteindelijk ging Silvio op het middenveld door, omspeelde een verdediger en de uitstormende doelman, deze haalde Silvio zonder enig ook voor de bal neer en belemmerde hem een vrije doortocht. De scheidsrechter wist te presteren hier niet eens een kaart voor te geven!! Silvio lag op snelheid en had de keeper en laatste verdediger omspeelt, maar deze uitleg was niet aan de leidsman besteed.

Niet veel later kwam Honselersdijk op voorsprong, uit eigenlijk de eerste mogelijkheid.

Hierna lag er een speler van Honselersdijk op grond, Nicky vd Ende twijfelde over het doorspelen, deed dit uiteindelijk en mocht van geluk spreken dat de onbezonnen tackle van Mike Mast hem niet een bezoek aan het ziekenhuis opleverde. Compleet ongepast en zonder enig verstand werd deze tackle ingezet, duidelijk een rode kaart, maar opnieuw kreeg een speler in een oranje shirt niet wat het verdiende, slechts geel.

Verschillende onpartijdige supporters en zelfs ex-topscheidsrechters waren compleet verbaasd over deze gang van zaken.

Na rust was er opnieuw een dubieuze beslissing van de scheidsrechter, een vrije trap werd toegekend aan Maasdijk, althans dat dacht men, maar de scheidsrechter wees de andere kant op. Vrije trap werd snel genomen, Maasdijk stond verkeerd opgesteld en de 2-0 was een feit.

De tweede helft werd er niet meer gevoetbald, maar slechts alleen afgewacht tot wanneer de scheidsrechter nu weer ging fluiten, voor de meest onnodige en onbenullige dingen.

Wel kreeg Maasdijk als cadeautje een strafschop, net na de 2-0, dit buitenkansje werd door Steven benut en Maasdijk leefde weer.

Honselersdijk hield het achterin dicht en Maasdijk kon moeilijk tot kansen komen.

Uiteindelijk viel de 3-1 uit een standaardsituatie, opnieuw na een zeer twijfelachtige beslissing van de scheidsrechter. Een speler van Honselersdijk klemde de bal tussen zijn benen, Danny van Rijn ging hier fel op door en kreeg de vrije trap tegen.

Na de 3-1 kreeg Maasdijk nog flink was mogelijkheden om toch die aansluiting op de gelijkmaker te vinden, maar het mocht helaas niet zo zijn. Jack Gardien viel sterk in en kreeg 3 schotkansen, maar vond de keeper op zijn weg.

De conclusie is dat Honselersdijk uiteindelijk de verdiende koploper is van onze 3e klasse, maar zeker niet de verdiende winnaar van deze middag.

Maasdijk heeft gestreden voor wat het waard was en heeft laten zien dat het in de wedstrijden waar het moet staan, de wil om te winnen kan tonen. Lukt dit ook tegen de op papier minder aansprekende tegenstanders, dan blijft Maasdijk uit de zorgen.

Volgende week heeft Maasdijk vrijaf voor de competitie, over twee weken wacht de confrontatie met Maense, eveneens een ploeg uit de top drie. Met een terugkerende Jeffrey Wupkes en Dennis van Dijk wordt het  voor de trainer een luxe probleem om te kiezen uit de eerste 11.

Maasdijk moet zorgen dat het 1 groep blijft, je hoeft niet bij elkaar op de verjaardag te komen om op zaterdag een team te vormen. Met andere woorden, het doel is het zelfde elke week, dit moet vanuit de groep zorgen voor een “over mijn lijk mentaliteit”. En dan komen we er wel….

Gegroet, uw razende reporter!