vv Maasdijk 1 - Rijnm/Hgvl.Sp. 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse C

5 november 2011 14:30

Opdam, P.M.M.

Dames en heren, hier is ie dan weer, eindelijk weer schrijvend over een overwinning van uw plaatselijke trots, uw razende reporter!

Wat heb ik een hoop doelpunten gezien van het weekend, 1-3 / 2-5 / 6-0 / 6-4… 27 doelpunten in 4 wedstrijden.. Ik begin langzaam te denken dat ik m’n keepershandschoenen iets te snel aan de wilgen heb gehangen J Zonder gekheid, wat wordt er met name in de eredivisie dramatisch verdedigd! Om de wedstrijd van Ajax er maar eens uit te halen, ongelooflijk, het leek wel of de echte verdedigers pas om half 3 moesten spelen, dat er om half 1 dus “look-a-like” verdedigers stonden, ze leken er qua uiterlijk op, maar voetballen ho maar. AZ daarentegen lijkt op de Nederlandse velden wel wekelijks te kunnen imponeren, krijgen weinig tegen, scoren makkelijk, dan sta je dus dik bovenaan.

Dan Maasdijk, veel blessures (Dennis van Dijk, Steven van Reeven, Marcel Juursema, Nick vd Ende, Nico Breedveld) en geschorsten (Kevin vd Berg en Jeffrey Wupkes), hadden de trainer flink wat puzzelwerk opgeleverd. Richard Kraaijenbosch speelde centraal achterin en kreeg ook de aanvoerdersband weer om, hij speelde (misschien mede hierdoor?!) een zeer verdienstelijke partij. Ook Jim van Straaten stond weer eens in de basis en verdedigend was hij zeer effectief zaterdag.

Maasdijk begon goed en zette Rijnmond van begin af aan onder druk, toch creëerde Rijnmond uit een uitval een kans, maar Kevin lag goed in de weg. Daarna was het een vorm van, zoals ze het in de volksmond noemen, “sexy voetbal”. Maasdijk tikte er lustig op los en uit een schot van Robbie Vellekoop op de paal, kon Steven Olsthoorn de 1-0 binnen tikken. Even werd er nog gevlagd voor buitenspel maar hier was absoluut geen sprake van.

De 2-0 was misschien wel het mooiste doelpunt van de middag, opgezet door Steven op het middenveld, hij stuurde Silvio Vermeer weg, die omspeelde zijn directe tegenstander, wachtte even, trok laag en hard voor, Joeri vd Borg stapte over de bal heen en de inlopende Steven maakte zijn tweede van de middag. De 3-0 ontstond uit een snelgenomen vrije trap van Silvio, Jack sprintte al in de diepte, kreeg de bal mee en rondde keurig af in de verre hoek. (Laura, Jack z’n vriendin had dit alleen even niet gezien, want ze stond lekker te praten met omstanders… ook leuk natuurlijk!)

Bij protesteren voor de te snel genomen vrije trap kreeg er een speler van Rijnmond zijn tweede gele kaart en zo kwamen zij met 10 man te staan met nog 45 minuten te spelen.

Na rust presteerde Rijnmond het om binnen exact 5 minuten 3 x een gele kaart te pakken. Maasdijk reageerde niet en speelde zijn eigen spel. Steven werd onderuit gelopen in het strafschopgebied en nam zelf de 11 meter trap, 4-0. Het hoogtepunt van de tweede helft was toch wel de slalom van Silvio om 5-6 spelers van Rijnmond heen en net voor de keeper kon hij zijn teen er tegenaan krijgen, 5-0. Uiteindelijk werd Kevin Huis nog een kopje kleiner gemaakt in de 16 meter en Silvio kon zijn totaal op 2 brengen deze middag. Dit was ook meteen de eindstand, 6-0.

Complimenten, we hebben weer genoten!

Volgende week de Zwervers-uit, weer 3 punten zou wel lekker zijn mannen!

Uw razende reporter!