CION 1 - vv Maasdijk 1

8 oktober 2011 14:30

Kabbedijk jr., M.

Cion – Maasdijk 2-2

Goedendag dames en heren! Hier is ie weer, uw razende reporter!

Voor ik het letterpretje van het keurkorps presenteer wil ik u even onder de aandacht brengen dat de keepster van Dames 1 en tevens trainster van de allerkleinsten op de voetbal, Romy Steentjes, ons gaat verlaten! Ze vertrekt donderdag a.s. voor een hele poos naar Down Under Australie! De dames wilden haar in stijl laten vertrekken, dus mocht ze afgelopen zaterdag bij een ruime voorsprong een strafschop nemen… Dit liep niet helemaal af zoals gepland, de bal ging er namelijk bij lange na niet in. Ze kan zich dus voorlopig even gaan beraden hoe dit in de toekomst beter kan.

Dan uw rood zwarte vlaggenschip. Na de afstraffing vorige week kregen de heren de maandagavond vrijaf en werd er deze week maar 2 keer getraind. Even de koppies leegmaken.

Cion uit is normaalgesproken altijd lastig, een klein speelveld waarbij de thuisploeg veel druk zet en er snel uit kan komen middels een zorgvuldig uitgespeelde counter.

Binnen 5 minuten lag de bal alweer achter Dennis van Dijk, dit is alweer de 3evroege achterstand in 6 wedstrijden, er werd overigens ook al 2 x enorm vroeg gescoord door Maasdijk zelf. Bij een bezoek aan een thuis of uitwedstrijd van het keurkorps is het op tijd zijn dus van groot belang!

Cion zette Maasdijk snel vast, won duels, was zorgvuldig in de passing en kwam een paar keer levensgevaarlijk voor het doel van Dennis van Dijk. Zo werd een corner op de paal gekopt en moest Dennis (op zijn verjaardag nota bene) meerder malen handelend optreden.

Maasdijk kreeg aan de overkant na ca. 30 minuten spelen de eerste grote kans, Kevin van den Berg speelde zich schitterend vrij, trok de bal terug op de inlopende Silvio, maar die kon na 2 pogingen helaas niet doeltreffend afronden.

Niet veel later stuurde Jack Gardien Silvio Vermeer weg, die stevende in rappe vaart op de keeper af, werd net aan bijgehaald door de verdediger van Cion, speelde de bal eigenlijk te ver voor zich uit, maar rondde met de teennagel af, onder de keeper door, 1-1. Dit was meteen ook de ruststand, waarbij onze grensrechter erg blij was dat deze helft was afgelopen.

Na rust kwam er een ander Maasdijk uit de kleedkamer, een stuk feller en doelgerichter dan voor rust, de duels werden gewonnen en Maasdijk had uit kunnen lopen naar een ruime voorsprong. Uiteindelijk was het een eigen doelpunt, onder dwang van Kevin vd Berg die Maasdijk op voorsprong zette. Op dat moment meer dan verdiend. Na deze 2-1 stond Cion al snel met 10 man door 2 domme overtredingen van de rechtsback. Tweemaal was Silvio het slachtoffer.

Maasdijk kreeg via uitbraken van de ingevallen Robin Jongmans, Kevin Berg en afstandschoten van Silvio voldoende mogelijkheden om verder uit te lopen.

Cion maakte uiteindelijk uit een standaardsituatie de 2-2, wat nooit mag gebeuren… Na deze 2-2 ontspon zich een wervelende slotfase, met een opgelegde kans voor Maasdijk, deze werd gemist en de bal werd van de lijn weggewerkt. De keeper ving deze bal op en de scheids floot voor een terugspeelbal. Maasdijk reageerde hier ook verbaasd op, maar mocht dus in de zogenaamde slotseconden vanaf 9 meter nog een vrije trap nemen. Marcel knalde deze helaas over het doel en dit was uiteindelijk voor de veiligheid van de scheidsrechter ook maar beter.

Vooraf is een punt uit bij Cion een prima resultaat, achteraf had er gezien het wedstrijdverloop zeker meer in gezeten, maar over de gehele wedstrijd gezien is een gelijkspel wel terecht.

Dit is zeker een basis om op verder te borduren. Complimenten deze middag aan de voortreffelijk spelende Kevin vd Berg, de prima debuterende Stan Groenewegen en de dirigerende Richard Kraaijenbosch.

Uw reporter is benieuwd naar de pot tegen VVOR, misschien kan Maasdijk voor een klein stuntje zorgen!

Gegroet uw razende reporter!