Victoria'04 1 - vv Maasdijk 1

24 september 2011 14:30

Pieterman, E.

Victoria ’04 – Maasdijk  1-1

Dames en heren, hier is ie weer, uw warme zonnetje tijdens de inmiddels koele ochtenden, uw razende reporter!

Het was afgelopen weekend wel het weekend van de toppers, Ajax – Twente en met recht ook AZ – Feyenoord. Uw reporter was zelf bij de eerste aanwezig en toen de herhaling van de afgekeurde goal van Vertonghen uitbleef (dit gebeurt altijd met discutabele momenten) wist het stadion eigenlijk al genoeg, de goal had gewoon goedgekeurd moeten worden. Een ander discussie moment was de rode kaart van Leerdam in de wedstrijd tegen AZ. Hier kan een scheidsrechter de rode kaart voor geven, maar het kan ook niet… Zulke beslissingen bepalen een wedstrijd, de scheidsrechter fluit in zulke gevallen niet in dienst van de wedstrijd, maar lijkt zijn eigen wedstrijd te fluiten. Dit is het bruggetje naar afgelopen zaterdag (in de Wilfred Genee stijl…) want ook hier was er een leidsman aanwezig die thuis enorm weinig te vertellen heeft. Dit is waarschijnlijk een van de redenen waarom deze man totaal ongepast te werk ging. Kenmerkend is wel dat er (als ik het goed heb) 3 gele kaarten zijn gegeven, 2 voor een niet laten liggen en 1 voor “praten”. Daarbij moet gezegd worden dat de kaart van Steven van Reeven ook nog eens gegeven werd terwijl Steven tijdens het fluitje van de scheids op doel schoot. Dus de bal werd zo goed als niet gespeeld na het fluitsignaal, belachelijk.

Dan de wedstrijd zelf, opnieuw een goed begin van Maasdijk, zoals elke wedstrijd. Sylvio kon al snel 1 op 1 op de keeper af, maar plaatste een te zwak schot. Hierna kwam de wedstrijd in evenwicht. Maasdijk kon weinig creëren, maar gaf ook niets weg. Het terugkeren van Robbie en Nick op de voor hen vertrouwde posities schepte rust achterin.

Na rust werd het pas een wedstrijd, Kevin vd Berg viel in (hij leefde nog in de tijdzone speciaal gemaakt voor de Heenweg, die lopen een stukje achter) en was meteen steeds aanspeelbaar. Jack Gardien verhuisde naar de rechtsbuitenpositie en de voorhoede stond weer zoals die moest staan.

Alhoewel het Victoria was die gevaarlijk werd meteen na rust, Dennis van Dijk redde knap. Hierna leek Maasdijk even de weg kwijt te zijn. Victoria kwam zelfs op 1-0 en had meteen op 2-0 kunnen staan na de aftrap. Concentratie mannen!!! Dit gebeurde vorige week ook al. Nu loopt het goed af, maar normaalgesproken loopt Victoria gewoon naar 2/3-0 en is het klaar.

Maargoed, dankzij een goed keepende Dennis en wat kunst en vliegwerk bleef de 1-0 staan. Hierna rechtte Maasdijk haar rug en zorgde voor wat gevaar. Kevin Berg maakt uiteindelijk de gelijkmaker, op keurig aangeven van Jack Gardien. Rondom deze gelijkmaker waren er nog tal van kansen voor Maasdijk, maar Sylvio, Kevin Berg, Richard Kraaijenbosch en Kevin Huis hadden allen geen geluk in de afwerking. Over Kevin Huis mag overigens gezegd worden dat hij een puike partij speelde. Zo jong, net uit de jeugd en net terug van een schouderblessure en meteen zo aanwezig in het veld, complimenten. Niet elke bal was nog even zuiver, maar dat geld voor iedereen die in het veld stond.

Maasdijk behaalde uiteindelijk een punt bij Victoria en mag zich gedeeld 3e noemen in de stand op dit moment. Om in veilige wateren te geraken moeten er in de komende wedstrijden nog flink wat punten behaald worden. Met het langzaam fit geraken van Robin Jongmans en hopelijk ook Steven Olsthoorn, moet dit helemaal goed komen.

Het was me weer een genoegen, tot volgende week!

Uw razende reporter.