vv Maasdijk 1 - VVK 1

17 september 2011 14:30

Fonseca, O.A

Maasdijk – VVK 1-5

Waar de D1 het ’s-Morgens uit bij VVK al niet redde, wist het vlaggenschip het in de middag niet beter te doen. Er werd kansloos verloren tegen VVK.

Maasdijk begon slap aan het duel, VVK profiteerde hier direct van en scoorde binnen 4 minuten de 1-0. Alle gevaarlijke momenten van VVK werden ingeleid door balverlies aan Maasdijk zijde, veelal op het middenveld en in de omschakeling waren de heren uit Schiedam, vooral rechts, levensgevaarlijk. Maasdijk had even nodig om in de wedstrijd te komen en wist uiteindelijk via Kevin vd Berg op gelijke hoogte te komen, een schitterende aanval over links met een voorzet van Marcel Juursema, waarbij Kevin uit de rebound de gelijkmaker binnen kon werken. Even leek Maasdijk de boventoon te voeren naar rust, maar VVK bleef levensgevaarlijk en een stuk gevaarlijker dan Maasdijk.

In de tweede helft zette Maasdijk even aan en dit leidde prompt tot een grote mogelijkheid voor Yoeri vd Borg, voor een leeg doel poeierde hij de bal over. Uit de aanval die meteen na deze gemiste kans werd opgezet werd het 1-2 voor VVK en 2 minuten later zelf 1-3. Het verdedigingswerk was werkelijk om van te huilen, sorry mannen, maar hier kon ik echt niets positiefs van maken.

Na de 1-3 was het geloof even weg, maar leek Maasdijk zich toch te herpakken, tot de aansluitingstreffer kwam het helaas niet. Na stuntelig wegwerken werd het zelf 1-4 en niet veel later ook nog 1-5. Eigenlijk was de uitslag niet eens geflatteerd, ondanks dat VVK vooral gevaarlijk werd uit de omschakeling, gebeurde dit zo veelvuldig dat de 5 goals een terechte afspiegeling waren van de kansenverhouding.

Na de wedstrijd leek er nog even een ‘brandje’ te ontstaan tussen een Maasdijk “supporter” en wat Maasdijk spelers, maar hier moet ik het toch even opnemen voor de spelers van Maasdijk. Er werd de spelers namelijk verweten dat ze “hun best maar hadden moeten doen” iets wat een onterecht verwijt was (voor de meeste spelers) en wat 10 seconden na de wedstrijd niet heel fijn is om te horen.

Maargoed, niet echt een positief stukje dus, dat was de wedstrijd ook niet. Wat misschien voor de mannen even goed is, de eerste 2 wedstrijden gingen gewonnen, waarbij vooral de wedstrijd tegen Zestienhoven op karakter werd binnengesleept. Zo zullen de meeste punten binnengehaald moeten worden, wanneer er 2-3 spelers verzaken op zaterdag, valt het team als een kaartenhuis in elkaar. Voor elkaar, met elkaar dus. Een wedstrijd als zaterdag kan er wel eens bijzitten, er worden verkeerde keuzes gemaakt in het veld, supporter willen andere spelers erin, etc. Dat zullen we altijd houden, een winnende trainer, maar ook een winnend team heeft altijd gelijk. Zorg er dus voor mannen dat jullie veel gelijk gaan krijgen dit seizoen.

Gegroet uw razende reporter!