Zestienhoven 1 - vv Maasdijk 1

10 september 2011 15:00

Blijswijk, R.J.G. van

Zestienhoven – Maasdijk 0-1

Dames en heren, hier is ie weer, terug na een heerlijke vakantie, uw razende reporter!

Waar de heren van onze plaatselijke VV het vorige week prima af konden zonder uw reporter, een daverende overwinning tegen Lombardijen was het gevolg, was uw schrijfgoeroe er deze week wel bij om verslag te doen van de wedstrijd.

De ziekenboeg van Maasdijk had zich in de afgelopen week aardig vol laten stromen. Steven Olsthoorn, Kevin Huis, Robin Jongmans, Danny van Rijn, de geschorste Jack Gardien en de lang geblesseerde Nico Breedveld stonden allen langs de lijn in plaats van tussen die lijnen.

Gelegenheidsspits Kevin vd Berg begon daarom met nummer 9 om zijn schouders, aangezien de eerste 3 spitsen langs de kant stonden.

Maasdijk begon sterk aan de wedstrijd en via Sylvio werd er meteen gevaar gesticht, maar tot een voorsprong leidde dat nog niet. Niet veel later was het opnieuw Sylvio Vermeer die een uitgemeten voorzet op het hoofd van Kevin vd Berg plaatse, Kevin had zichzelf goed vrijgelopen en kon beheerst de 1-0 binnen koppen.

Maasdijk drukte daarna door en kreeg nog een meer behoorlijke kans, alleen nu miste Sylvio de scherpte en het overzicht, waardoor zijn lob over de keeper ook over de deklat ging.

Voor rust hield Dennis van Dijk zijn team tot 2 x toe in de wedstrijd, in een 1 tegen 1 situatie en bij een verraderlijk schot stond hij zijn mannetje en Maasdijk ging met 1-0 de rust in.

Na rust kwam Zestienhoven nog meer op de helft van Maasdijk te spelen, maar creëerde weinig echte kansen. Het was opnieuw aan de uitstekend keepende Dennis te danken dat Maasdijk de voorsprong hield. Even leek Dennis toch de schlemiel te worden, hij gleed uit bij een hoge bal, kon deze nog net vangen, maar werd vervolgens met bal en al het doel in gekegeld door een speler van Zestienhoven, deze treffer werd dan ook terecht afgekeurd door de goed leidende scheidsrechter. Deze man had Maasdijk nog een strafschop kunnen geven in de eerste helft voor een handsbal, net zo goed had Zestienhoven een strafschop kunnen krijgen na een ongelukkige botsing in de 16 meter, tevens in de eerste helft.

Maasdijk kreeg in de tweede helft nog behoorlijke mogelijkheden in de spaarzame uitvallen, maar Wouter Boers, Kevin vd Berg en Sylvio Vermeer waren niet gelukkig op scherp genoeg in de afronding.

Maasdijk boekte hierdoor een zwaarbevochten, maar op basis van het spel niet geheel onverdiende overwinning. Na twee wedstrijden staat Maasdijk op 6 punten, dit zijn er ongetwijfeld meer dan waar we van tevoren op gerekend hadden.

De mannen mogen ons nu eens laten zien of deze 2 wedstrijden incidenten waren of dat dit structureel gaat worden voor het komende seizoen!

Zaterdag staat de thuiswedstrijd tegen VVK op het programma, zij liepen tegen een zware nederlaag aan afgelopen zaterdag dus zullen wat recht willen zetten tegen Maasdijk.

Gegroet, uw razende reporter!