VVSB 1 - vv Maasdijk 1

23 april 2011 15:00

Vliet, R.A.C. van

Niet gezien door de ogen van Corien / VVSB – Maasdijk 0-1

Dames en heren, hier is ie weer, uw razende reporter! Deze week een gecombineerd letterkundig hoogstandje, namelijk de column van Corien icm het verslag van VVSB tegen uw plaatselijke trots.

Corien die “zag” het even niet meer zitten, dus werd uw reporter ingeschakeld om het op 1 na leukste stukje uit het clubblad ook voor zijn rekening te nemen.

Wat heeft uw reporter dan gezien? Nou, vrijdagavond ging de BC van Maasdijk een avondje op stap, er werd een bezoek gebracht aan de wedstrijd ADO-Twente. Vanuit Maasdijk vertrok de speciaal geregelde Tradiro bus richting Den Haag, waar een heerlijk buffet klaarstond, alvorens er plaats werd genomen voor de wedstrijd. So far, so good… Na de wedstrijd moest men uiteindelijk weer naar huis. Rond 23.15 uur stonden 19 mensen van de BC buiten te wachten nabij een nagenoeg verlaten parkeerterrein. Rond 23.30 uur werd er een fuik gezet door de politie en rond 00.15 uur werd deze fuik weer afgebroken. U denkt waarschijnlijk, hoe kan hij dat nou allemaal weten? Simpelweg omdat de bus niet ten tonele verscheen! Na bijna 1,5 uur wachten was er een zeker Bart B. te M. die een aantal taxi’s had weten te ritselen. Uiteindelijk is de bus wel gekomen, Fred Krouwer had namelijk zijn sleutels nog in de bus laten slingeren, waardoor niet iedereen met een taxi terug kon. Al met al een zeer gezellige en geslaagde avond, welke uiteindelijk een stuk langer duurde dan van tevoren gedacht.

Verder heeft uw reporter natuurlijk gezien hoe Maasdijk nipt wist te winnen van VVSB. De harde kern van Maasdijk (met dank aan Kees B. en Danny Z.) zorgde opnieuw voor bijzondere vertoningen langs de lijn. Waren het vorige week alleen nog spandoeken, nu waren het opnieuw spandoeken en een roodzwarte luchtslurf (of hoe het ook mag heten). Ook waren er flink wat dames aanwezig, die dus Noordwijkerhout prefereerde boven Hoek van Holland, respect! De boys van het eerste zullen uiteraard de komende weken ook bij jullie wedstrijd of training te zien zijn, toch?! Bij opkomst van de spelers op het veld stonden de rood zwarte kleuren dus fier overeind en kon er afgetrapt worden. Ondanks het schitterende weer en de lange reisafstand wist Maasdijk toch nog een flinke supportersschare af te leveren, dus alle ingrediënten waren voor handen voor een mooie middag.

Maasdijk wist in de openingsfase nagenoeg niets te creëren, evenals VVSB overigens. Het was nog een beetje zoeken en wennen aan elkaar. Wel was duidelijk dat VVSB de duels niet schroomde, binnen 10 minuten waren zowel Nicky vd Ende als Marc van Vliet in het gezicht geraakt. De scheidsrechter had beide overtredingen overigens niet gezien.

Maasdijk kwam wat meer in de buurt van het doel van VVSB en dit zorgde prompt voor 1-0 voorsprong door Jack Gardien. Hij kopte een voorzet van Marc van Vliet keurig binnen. Deze stand bleef tot de rust ook onveranderd en Dennis van Dijk had zich de eerste helft vooral beziggehouden met de zon, vlinders en bollenvelden, want verder had hij niets te doen.

Na rust zette VVSB Maasdijk even vast, het eerste kwartier was voor de mannen uit Noordwijkerhout, dit leverde een enkele mogelijkheid op, maar tot echt grote kansen leidde het niet.

Maasdijk herpakte zich en zocht de ruimte achter de verdediging van VVSB. Enkele speldenprikjes werden uitgedeeld, maar ook hier werden geen grote kansen genoteerd. De wedstrijd leek af te stevenen op 0-1, maar Marc van Vliet dacht hier anders over, hij ging goed door op een hoge bal, troefde een verdediger af, maar werd met een heuse “ippon” gevloerd, strafschop.

Richard Kraaijenbosch stapte zelfverzekerd achter de bal, hij had er overigens een week eerder al 2 gemaakt uit een strafschop, maar nu overschatte hij zichzelf, over onderschatte de bal, of vanuit zijn positie leek het doel groter. In ieder geval hangt Richard nu een schadeclaim boven het hoofd, het bollenveld waar de bal belandde heeft flinke schade opgelopen en dit schijnt op Richard verhaald te worden.

Maasdijk trok de magere voorsprong over de streep en met nog 2 wedstrijden te spelen, waar 6 punten behaald moeten worden, komt de directe promotie steeds dichter bij.

De afgelopen weken is duidelijk te zien dat de spelers zich zeer bewust zijn van dit feit en de wedstrijdmentaliteit is dik in orde. Geweldig om het centrale duo, Marcel en Jeffrey, wekelijks beter te zien spelen, dit belooft nog wat voor de toekomst. O, wacht even, Marcel wil een stapje terug gaan doen omdat hij vader wordt en dan lastig zit met oppas, bij deze een oproep aan de lezers, allemaal een zaterdagje oppassen op het kind van Marcel en Brenda en Marcel kan voorlopig blijven voetballen.

Op 7 mei wacht de thuiswedstrijd tegen Wassenaar, de laatste thuiswedstrijd van het seizoen (laten we hopen, dan spelen we dus geen nacompetitie), iedereen is bij deze dus van harte uitgenodigd om uw plaatselijke trots te steunen op weg naar promotie!

Uw reporter is bijna te laat voor de paasbrunch, het verslag moet ook nog eens vroeg ingeleverd worden ivm de vakantie van Rien Mosterd, kortom, u zal het moeten doen met bovenstaand leesvoer!

Gegroet, uw razende reporter!