Oosterheem 1 - vv Maasdijk 1

9 april 2011 14:30

Goudriaan, W.W.C.

Oosterheem – Maasdijk 0-2

Dames en heren, hier is ie weer, uw wekelijks letterkundig hoogtepuntje, uw razende reporter!

De zonnebrillen zijn weer uit de kast gehaald, het is weer mooi langs de lijn. Afgelopen zaterdag moest Maasdijk een cruciale wedstrijd bij Oosterheem in Zoetermeer winnend zien af te sluiten. Eigenlijk zijn alle wedstrijden cruciaal die dit seizoen nog resten. Op het mooie sportpark, waar af en toe een alpine skiër even voorbij kwam zeilen, vond deze wedstrijd plaats. Kevin Berg had achteraf nog wel wat in te brengen over de hygiëne rondom babybillen en broodjes kroket, maar dat kan hij u beter uitleggen dan ik.

Maasdijk begon geconcentreerd aan de wedstrijd, maar verzuimde om dit overwicht in kansen, dus laat staan doelpunten, uit te drukken. Na ongeveer een half uur spelen was het toch Kevin Berg die á la Theo Janssen de bal strak voorzette en Marc van Vliet kopte keurig binnen in de verre hoek.

Jack Gardien kreeg nog twee mogelijkheden voor rust, maar hier ontbrak bij hem een stukje geluk.

Dennis van Dijk redde vervolgens knap in een 1 tegen 1 situatie en behield zo de voorsprong tot de rust.

Na rust was Maasdijk niet van plan nog maar iets weg te geven. Een aantal mogelijkheden bleven nog onbenut, maar uiteindelijk stond Jeffrey Wupkes achter de bal en plaatste zijn vrije trap keurig in de hoek. Hierna kwam Maasdijk in een fase dat het tal van mogelijkheden kreeg, maar steeds ontbrak het aan iets, stukje scherpte, stukje geluk. Wel zonde, want wanneer een ploeg als Oosterheem dan op 1-2 komt, maak je het jezelf nog moeilijk.

Eind van het verhaal pakt Maasdijk gewoon haar punten tegen een ploeg die thuis bij mijn weten nog weinig heeft verloren dit seizoen. Dat is een prima resultaat en per week moet het resultaat ook het belangrijkste zijn. Komende zaterdag staat DWO thuis op het programma, uit werd er 1-1 gespeeld, maar we zijn inmiddels een half seizoen verder, er is een hoop veranderd, dus Maasdijk mag laten zien dat het vooruit gegaan is.

Vanaf deze plek moet nog even gemeld worden dat Maasdijk Ma1 afgelopen zaterdag met 10-1 heeft verloren. Dit weerhield de dames er overigens niet van om de wijnconsumptie eens flink op te schroeven op het zonovergoten terras van onze VV.

Uw reporter zal u de komende weken weer uitgebreid op de hoogte houden van het spannende slot van de competitie. Nog een tipje van deze zijde, kijk niet teveel naar Bryan Ruiz wanneer je een strafschop moeten nemen….

Gegroet, uw razende reporter!