vv Maasdijk 1 - DVC 1

12 maart 2011 14:30

Kolsteren, R.

Maasdijk – DVC   1-1

Dames en heren, hier is ie weer, na een weekje afwezigheid, terug van weggeweest, uw razende reporter!

Ik begreep dat ik weinig gemist heb, mbt de uitwedstrijd tegen Wassenaar. Maasdijk op zoek naar eerherstel dus in de thuiswedstrijd tegen DVC.

Maasdijk begon goed en gaf DVC in de eerste helft niet geen enkele mogelijkheid om gevaarlijk te worden. Zelf werd er volop gecreëerd, maar de spitsen en middenvelders hadden het vizier niet op scherp staan. Rob Kraaijenbosch kreeg de grootste opgelegde kans, een breedtepass vlak voor het doel van Marc van Vliet kon hij helaas niet omzetten in de verdiende 1-0 voorsprong.

Even later ging Jeffrey Wupkes goed door in de 16 van DVC, werd onderuit gelopen en een strafschop was het logische gevolg. Marcel Juursema pakte dit buitenkansje met beide handen aan en zo ging Maasdijk alsnog met een voorsprong de rust in.

Na rust bleef Maasdijk het betere van het spel houden, bleven de kansen vloeien, maar de aloude voetbalwet was uiteindelijk van kracht, DVC maakte de gelijkmaker. In een situatie dat Rob Kraaijenbosch door 2 man gemangeld werd in het strafschopgebied, wat eigenlijk de 2e strafschop moest zijn, werd de counter hieropvolgend tot een doelpunt gepromoveerd.

Maasdijk zette aan en kreeg nog voldoende kansen op de overwinning, maar de bal wilde er maar niet in. Kenmerkend was dat uiteindelijk Dennis van Dijk nog punten moest pakken in een wedstrijd als deze, diep in blessuretijd was er opnieuw een gevaarlijk uitval van DVC, nu was Dennis de winnaar in het 1 tegen 1 duel. Zo bleef er een puntje in Maasdijk, maar dit hadden er absoluut 3 moeten zijn en dat mag Maasdijk zichzelf aanrekenen.

Wil Maasdijk in de race blijven voor directe promotie zullen de kansen toch afgemaakt moeten worden. Met de terugkeer van Robin Jongmans bij de wedstrijdselectie en de mogelijk eerder fitte Kevin vd Berg, is er hopelijk voldoende kwaliteit om de 2e plek opnieuw te bemachtigen.

DWO staat na het verlies op TAVV inmiddels 1 verliespunt achter, Ariston staat er eentje voor. Saillant detail is de inhaalwedstrijd tussen beide ploegen gaat en dat Maasdijk beide teams nog ontvangt in de resterende wedstrijden. Ariston krijgt de aanstaande kampioen TAVV nog, dus er is voor Maasdijk nog voldoende mogelijk. Wel zal het de komende lastige uitwedstrijden, te beginnen met KSD, moeten winnen….

Het publiek kan zich opmaken voor een spannend slot van de competitie, waarbij Maasdijk hopelijk dankzij steun van hetzelfde publiek, aan het langste eind trekt.

Gegroet,

Uw Razende Reporter!