SVOW 1 - vv Maasdijk 1

26 februari 2011 14:30

Ploeg, R.C.H. van der

SVOW – Maasdijk 0-3

Dames en heren, hier is ie weer, uw paraplu in de stromende regen, uw razende reporter!

Want die paraplu had u nodig afgelopen weekend, de wedstrijd van afgelopen zaterdag werd namelijk omgevormd tot een zeer natte aangelegenheid met name voor de in grote getale meegereisde supporters.

Nog even over de afgelopen speelronde in de eredivisie, waar Groningen en Ado en het even kwijt lijken te zijn, lijkt Feijenoord de verrassing van de tweede seizoenshelft te worden. Afgelopen zondag speelden ze de gasten uit het hoge Noorden compleet zoek in de eigen Kuip. Met PSV nog een keer op bezoek verwacht ik dat Feijenoord o.l.v. de Japanse wervelwind PSV met een monsterscore naar huis stuurt, gewoon omdat ze nog wat recht te zetten hadden.

Toivonen solliciteert trouwens openlijk naar een plekje bij AC Milan, voor het geval Gattuso er ooit mee stopt. En FC Twente werd zondag om de oren geslagen met haar eigen geluksfactor, in blessuretijd verloren de Tukkers nu eens een keer i.p.v. dat ze in de extra minuten de punten binnenhaalden.

Dan weer terug naar uw plaatselijke trots on tour! De reis ging afgelopen zaterdag naar Weteringebrug, het dorp wat ca. 8 verschillende straatnamen heeft, dus redelijk makkelijk op te zoeken in elke tom-tom.

Vanwege de regen moest er uitgeweken worden naar het kunstgrasveld van SVOW, maar dit veld leek amper de officiële afmetingen te hebben. Het leek meer op een veredeld zaalvoetbalveld. Alhoewel het natuurlijk wel erg prettig was dat de wedstrijd überhaupt gespeeld kon worden.

Maasdijk zette vanaf begin af aan druk op tegenstander die zich beperkte tot verdedigen, hopend op een tegenstoot waarbij ze succesvol konden zijn. Bijna was dit ook het geval toen een misplaatste voorzet op de lat belandde, maar hiermee was het gevaar van SVOW in de eerst 75 minuten wel beschreven.

Tussen de vele te diepe en zorgvuldige passes door, zat er toch een goede tussen, hieruit kon Jack met zijn LINKERbeen de 1-0 binnenwerken. De geruchten gaan dat Jack tijdens zijn wintersportvakantie flink ten val is gekomen tijdens een afdaling, hierbij zijn z’n benen omgewisseld en dit betekend dat Jack voortaan met z’n linkerbeen of de buitenkant hiervan zal scoren.

Nog voor rust wist Maasdijk de score te verdubbelen, Richard Kraaijenbosch poeierde vanaf een meter of 20 de bal op het doel en de 2-0 was een feit.

Na rust kwam Maasdijk niet in problemen, het wist zelfs de 3-0 binnen te werken, Jeffrey Wupkes schoot een vrije trap binnen en zo had Maasdijk eigenlijk een heel relaxte middag.

SVOW werd in de slotfase nog wel een aantal keer gevaarlijk, maar ontbeerde de kwaliteit om het nog spannend te maken. Gezegd moet worden dat Dennis van Dijk ook nog even zijn mannetje stond en in ieder geval het idee had deze middag niet voor niets zeiknat te zijn geregend. Ook de invalbeurt van “middencirkel Lester” mag nog even benoemd worden, al zijn balcontacten waren namelijk foutloos en hij is zelfs tot 2x toe buiten de middencirkel gespot! Met deze drive zal hij zeker nog hoge ogen gaan gooien in het rood-zwarte keurkorps!

Bij terugkomst in Maasdijk werd de middag eigenlijk alleen nog maar mooier, DWO verloor en later kwam ook de verliespartij van Ariston op de schermen. Hierdoor staat Maasdijk op 5 verliespunten van TAVV, 3 verliespunten voor op DWO en 4 verliespunten voor op Ariston. De 2e plek hebben we dus volledig in eigen handen.

Volgende week is uw reporter in het Belgische land en zal dus geen verslag brengen van de uitwedstrijd bij Wassenaar.

Gegroet en tot over 2 weken!

Uw razende reporter!