GWS 1 - vv Maasdijk 1

5 februari 2011 14:30

Uithol, B.

GWS – Maasdijk 0-1

Dames en heren, hier is ie weer, net zo razend als de wind afgelopen weekend, uw reporter!

Het schrijven van het verslag kost me deze week wat meer moeite dan normaal, alle aantekeningenformulieren zwerven nu ergens in de buurt van Sassenheim rond, de harde wind kreeg er namelijk vat op afgelopen zaterdag.

Na een kleine verkenningstocht rondom het Akzo Nobel terrein te hebben gemaakt, was uw reporter exact om half 3 ter plaatse. Fred Krouwer had er overigens wat meer moeite mee, hij heeft 20 minuten langer rondom het terrein mogen circuleren, omdat hij de ingang niet kon vinden.

Maasdijk begon goed aan de wedstrijd, zette vroeg druk waardoor GWS genoodzaakt was louter de lange bal te spelen. Jack Gardien had al snel de 1-0 kunnen maken, maar had helaas vandaag z’n dag niet helemaal, een vrije 1 op 1 kans werd gekeerd  door de keeper. Even later was Jack net een stapje te laat op een rebound na een schot van Richard en bleef de 0-0 dus staan. Kevin Berg had vandaag z’n dag niet helemaal, voor rust had hij 3 uitgelezen 100% kansen, maar tot 3 maal toe vond hij de keeper op zijn weg. Een 4-0 voorsprong had meer dan terecht geweest, maar de mannen gingen rusten met 0-0.

Na een zit te hebben genomen in de huiselijke sfeer van de kantine van GWS (een zithoek met meubilair uit 1923), werd de harde wind weer getrotseerd. Alhoewel, het grootste gedeelte, waaronder uw reporter, bleven vanuit het luwe gedeelte tegen de kantine de wedstrijd aanschouwen. Jan Vellekoop heeft helaas zijn sokken achter moeten laten, hier was hij namelijk compleet uitgewaaid.

Maasdijk bleef aanzetten, maar verzuimde keer op keer te scoren, waarbij het keeperswerk van de GWS goalie zeker geprezen moet worden.

Uiteindelijk was het Kevin Berg die toch de ban brak, al dan niet een eigen doelpunt van GWS. Trouwe supporter Arie Roodenburg gaf het na rust al, “als we scoren dan is het het meest knullige doelpunt ooit” en hier krijg hij zo waar gelijk in.

De 3 punten werden over de streep getrokken en met het verlies van DWO, deed Maasdijk dus hele goede zaken. Met Ariston-DWO op het programma volgende week moet Maasdijk winnen om plek 2 in eigen hand te houden.

AL met al was het een lekker uitwaaimiddagje waarbij het resultaat uiteindelijk bevredigend was.

Gegroet!

Uw Razende Reporter