vv Maasdijk 1 - Haagse Hout 1

19 februari 2011 14:30

Rijnsburger, R.

Maasdijk – Haagsche Hout 7-2

Goedendag dames en heren!

Hier is ie weer! Na een sabbitical weekje, toch weer terug van weggeweest! Vorige week had uw reporter evenveel inspiratie voor het schrijven van een verslag als de spelers van Maasdijk in het veld hadden tegen Football Factory, vandaar dus dat u het wekelijkse verslag moest missen.

Wel moet ik even benoemen dat de, op dat moment, 2 topscorers hun doelpuntjes mee hadden gepikt, Kevin vd Berg maakte er 2 en Jeffrey Wupkes 1.

Deze week tegen HH, samen met de KSD de enige twee bekenden uit de competitie van vorig jaar. Maasdijk had het vorig jaar lastig tegen de mannen in het bijzondere tenue (blauw, geel, rood). In de uitwedstrijd liet Maasdijk toen bijna punten liggen, ware het niet dat Hans Bergwerff de bal vlak voor tijd strak in de kruising schoot. De thuiswedstrijd was een ordinaire schoppartij van de zijde van HH, tegen 9 man werd uiteindelijk gewonnen.

Dit jaar begon Maasdijk furieus aan de wedstrijd, binnen 2 minuten had Steven van Reeven Maasdijk al op voorsprong kunnen zetten, maar zijn inzet stuitte op de keeper. Vlak erna stond de eerste paal een doelpunt direct uit een corner van Richard in de weg. Vervolgens kopte gelegenheidsspits Marc van Vliet een voorzet van Kevin Berg ook nog eens op dezelfde paal. Zo had Maasdijk binnen 6 minuten al 1 of 2-0 voor kunnen staan. De voorsprong liet overigens niet lang op zich wachten, Richard plaatste een bal keurig op het hoofd van Marc, dit Kevin Berg vrij zette voor open doel, iets naar de buitenkant gedreven rondde Kevin keurig af.

Niet veel later was het Jeffrey die Danny van Rijn alleen voor de keeper zette, heel beheerst plaatste hij de bal in de hoek en zo was de 2-0 een feit.

Maasdijk mocht zich bij het rustsignaal verwijten dat het slechts 2-0 was, 4-0 had een veel realistischer beeld geweest gezien de kansen, maar het spel was in ieder geval om van te genieten.

40 seconden na rust lag alsnog de 3-0 in het net, Marc van Vliet kopte keurig een voorzet van Wouter Boers binnen en zo leek er geen vuiltje aan de lucht. Maasdijk verzuimde nog 1 of 2maal te scoren, alvorens HH de 3-1 leek te maken. De scheidsrechter floot voor buitenspel, maar de grensrechter van Maasdijk had niet gevlagd, na overleg tussen beide heren werd het doelpunt alsnog goedgekeurd.

Enkele ogenblikken later deed zich bijna hetzelfde tafereel voor, nu liet de scheidsrechter doorspelen en stond de grensrechter te vlaggen, nu liet de scheidsrechter na overleg de grensrechter in zijn hemd staan en stond ineens de 3-2 op het scorebord. Dennis van Dijk had nog geen redding hoeven verrichten, maar er lagen inmiddels wel 2 ballen achter hem in het netje.

Even leek Maasdijk dus afgestraft te worden voor de nalatigheid voor het doel van HH over de gehele wedstrijd, maar de verdediger van HH hielp Maasdijk hier een handje bij (letterlijk en figuurlijk in deze). Marc omspeelde de keeper en zette op de achterlijn voor, maar de verdediger van HH sloeg de bal met zijn hand weg, strafschop dus.

Richard Kraaijenbosch maakte geen fout en tekende voor de meer dan verdiende 4-2.

In het laatste kwartier was het gallery-play van de kant van Maasdijk met in de hoofdrol Marc van Vliet. Hij nam zowelde 5-2 als de 6-2 voor zijn rekening, waarbij hij als een gelouterde spits bij de 6-2 nog even een verdediger het staalduinse bos instuurde.

Het slotakkoord was voor Robbie Vellekoop die één keer over de middenlijn mocht en dit meteen bekroonde met de 7-2.

Gezien het spel meer dan verdiend, als er iets aan de stand geflatteerd was, dan waren het eigenlijk die 2 doelpunten van HH. Complimenten dus, niemand heeft deze middag verzaakt en het spel was bij vlagen om van te smullen.

Gezegd moet worden dat Hennie de moeder van Marc is, dit liet ze zelf uitbundig weten langs de lijn, maar bij deze nog even zwart op wit. Robin Jongmans zal bij terugkomst van zijn blessure nog een zware kluif krijgen om Marc uit de spits te spelen, hij speelde zeer verdienstelijk en hiermee lijkt voorlopig het gebrek aan schotkracht in de voorhoede opgelost te zijn.

De komende wedstrijden mag Maasdijk geen punten meer verliezen, met de onderlinge confrontaties van Ariston-DWO en wetende dat beide teams nog tegen TAVV moeten is een 2e plaats in eigen handen. Zelfs het kampioenschap is niet uit te sluiten.

Mannen, uw reporter heeft genoten zaterdag.

Gegroeten!

Uw Razende Reporter