Wassenaar SV 1 - vv Maasdijk 1

5 maart 2011 14:30

Turk, E. den

Wassenaar – Maasdijk   1-0

Wat waren ze weer met velen, de supporters van Maasdijk, sommigen hebben om deze wedstrijd te bezoeken kilometers omgereden ! Maar ja, je moet wat over hebben om je favorieten te zien spelen. Ongetwijfeld zullen deze supporters de terugreis niet zo leuk hebben gevonden.

Veel lezers die bovenstaande uitslag lezen zullen zich nog eens goed in de ogen wrijven, 1-0 voor Wassenaar ???? Hoe kan dat nou ??? Een Wassenaar dat 19 keer had gescoord en maar liefst zes en veertig tegendoelpunten had moeten incasseren, dát moest voor Maasdijk  45 keer gescoord en 14 tegendoelpunten toch een te winnen tegenstander zijn.

Nou, dat liep dus allemaal wat anders!! Werd de tegenstander onderschat door Maasdijk ?

Was er wel de juiste motivatie ? Was er voldoende inzet ? Was de échte wil om te winnen wel aanwezig ? Was er sprake van gemakzucht ?? Niemand zal het juiste antwoord weten.

Opmerkelijk feit was het dat de spelers van Maasdijk vaak de grootste moeite hadden om een bal te stoppen ( gelukkig niet allemaal!) hetgeen de eerste beginsel van het spelletje is, een bal goed stoppen, betekent  snel ondercontrole,maar goed dáár is op te oefenen, een bal die zo’n 4 meter van je voet afspringt is vaak een prooi voor de tegenstander.

Maar goed, de wedstrijd Wassenaar – Maasdijk maar vergeten, en ons gaan concentreren op de wedstrijd Maasdijk – DVC voor a.s. zaterdag. Een uitgelezen kans voor onze mannen om te laten zien dat zij WEL DEGELIJK goed kunnen voetballen.