vv Maasdijk 1 - VVSB 1

20 november 2010 14:30

Isri, S.

Maasdijk - VVSB 3-1

Dames en heren, hier is ie weer, uw warme bontkraag in de winter, uw lichtpuntje in de donkere winterdagen, uw razende reporter!

Uw reporter heeft van het weekend weer gekeken naar de nieuwste trends op de Nederlandse velden, zo blijkt het “sleutelbeen bijten” helemaal hip te zijn en men denkt er zelfs over om hier een Olympische sport van te maken. Verder valt op dat wanneer je uit Den Haag komt, je tegenwoordig ineens meer dan aardig kan voetballen. Rotterdam staat wat minder goed op de kaart, behoudens het verrassend goede optreden van Excelsior tot nu toe, laten de andere 2 clubs het voorlopig afweten. Sparta wist zelfs tegen 9 man de wedstrijd niet winnend af te sluiten en Feijenoord staat nu zelfs op de 16e plaats.

Maargoed, de lokale velden brachten ook voldoende nieuws. Maasdijk wist eindelijk weer eens te winnen. Na een kleine omzetting voorin, met Jack op rechts en Kevin in de spits, werd de wedstrijd aangevangen. Het gevaar kwam in de eerste helft ook van de vleugels, na een goede voorzet van Wouter Boers wist Jack de bal net niet in het doel te werken. Even later was het wel raak, een voorzet van Jack Gardien werd keurig binnen gekopt door Wouter Boers. Naar verluid was dit zijn eerst goal ooit met zijn hoofd. In de tussentijd had Dennis van Dijk zijn stempel al op de wedstrijd gedrukt, hij pareerde een strafschop en wist een inzet uit een corner katachtig naast te tikken. Maasdijk leek gewaarschuwd, maar liep na de 1-0 voorsprong toch tegen de onverwachte gelijkmaker aan. Een vreemd ingekopte voorzet betekende de gelijkmaker. Maasdijk zette verder aan en uit een keurige aanval was het opnieuw Jack Gardien die de bal voorzette, nu was het Kevin vd Berg die deze bal keurig binnen kon lopen.

Na rust leek VVSB even terug te kunnen komen in de wedstrijd, hadden even het overwicht, maar echt  gevaarlijk werden ze nooit. Richard Kraaijenbosch vond het tijd om de wedstrijd op slot te gooien, een schitterende solo, een 1-tweetje met Steven van Reeven en een goed geplaatst schot met links zorgden voor de 3-1.

Maasdijk behield zo de aansluiting met TAVV en DWO, liep uit op Haagsche Hout en DWO en doet dus gewoon nog mee.

Uw reporter zoekt sjaal en muts alvast op voor de komende weken, het wordt weer koud langs de lijn!!

Gegroet, uw razende reporter.