DWO 1 - vv Maasdijk 1

13 november 2010 14:30

Vliet, R.A.C. van

DWO – Maasdijk 1-1

Dames en heren, hier is ie weer, uw razende reporter!

U hebt het afgelopen week ongetwijfeld meegekregen, JC stond weer vanaf zijn berg in Spanje naar beneden te roepen wat er allemaal fout gaat bij Ajax. Op maandagmorgen na de wanvertoning van Ajax tegen AZ geeft hij dat er op de eerst volgende ledenvergadering zich mensen beschikbaar moeten stellen met een Ajax verleden. Oud voetballers uit het eerste elftal… Ik ben benieuwd of Nikos Machlas, Iwan Gabrich, Floran Ledezma, Adreiz Rudy, Peter Hoekstra, Georgie Kinkladze, Tom Soetaers en Viktor Sikora zich aangesproken voelen.

Een ander bijzonder moment dit weekend was het betuigen van de laatste eer aan Fred Blankemeijer  bij de thuiswedstrijd tegen Heerenveen. Fantastisch om te zien dat een echte clubman zo’n afscheid kan krijgen.

Dan over tot de orde van dit moment, of beter gezegd, de orde aan de lange kruisweg. Ook hier was een lichte sportieve crisis gaande met de nederlaag tegen Ariston en het gelijke spel tegen Oosterheem. Het leek allemaal even niet meer te lukken, het straalde en sprankelde niet meer.

Tegen DWO, die evenveel punten had voor de aftrap uit net zoveel wedstrijden, moest daarom ook gewonnen, of in ieder geval niet verloren worden. Maasdijk speelde de eerste helft wat sober, tikte de bal achterin wat rond, zoekend naar die ene opening via een opkomende man of lange bal om vervolgens gevaar te stichten. Dit lukte helaas niet, DWO werd daarentegen wel een aantal keer gevaarlijk, vanuit de omschakeling via de snelle spitsen. Dennis van Dijk werd vanmiddag weer even ouderwets getest of hij werkelijk een waardig opvolger is van Dennis van Staalduinen.

DWO kwam wat gelukkig op voorsprong, Jeffrey Wupkes wilde een diepe bal geven, maar de scheidsrechter (overigens redelijk goed leidend vanmiddag) onderschepte deze bal. De wat verraste middenvelder van DWO stuurde de spits diep, in buitenspel positie weliswaar, alleen liet de scheids Kees staan met zijn vlag, en deze rondde keurig af. Maasdijk leek even in de war, want niet veel later deed Robbie een vertolking van Dancing on ice, gleed uit, en de spits kon opnieuw afronden, gelukkig nu naast de palen. Robbie was trouwens sowieso druk bezig met glijden. Net voor rust gleed hij tot 2 x toe binnen 20 seconden op zijn plaat op de eigen achterlijn. Na rust had Robbie zijn zaalschoenen maar binnengelaten en ging op ‘pinnen’ spelen. Hiervan brak zijn veter ook nog eens in de tweede helft… Misschien toch een keer nieuwe schoenen kopen Robbie!!

Net voor rust kreeg Maasdijk toch een grote mogelijkheid, Richard Kraaijenbosch plantte een vrije trap op de mee opgekomen Jeffrey Wupkes, die weer eens scoorde, via een hoge boogkopbal viel de bal net in het doel, 1-1.

Na rust kreeg men een heel ander Maasdijk te zien, DWO werd teruggedrongen en kon er alleen nog in de counter uitkomen (hierin werden ze nog wel gevaarlijk). Maasdijk had het overwicht en dit resulteerde in kansen van o.a. Jack Gardien (prachtig afstandsschot), Kevin Berg (net over de deklat gelepeld) en Richard Kraaijenbosch (poeier vanuit tweede lijn).

Dennis van Dijk pareerde een aantal inzetten van DWO en groeide hierdoor samen met Jeffrey Wupkes uit tot mens of the match. Jeffrey stoomde steeds op en was in verdedigend opzicht ook goed vandaag.

Helaas konden we geen 3 punten meenemen uit Zoetermeer, maar het spel, vooral de tweede helft, gaf wel hoop voor de toekomst.

Nico Breedveld blijkt toch ernstiger geblesseerd dan we vorige week aanvankelijk dachten, sowieso zit er en scheurtje in zijn meniscus en wordt hij op 22 november onderzocht op een mogelijke beschadiging aan zijn kruisbanden, sterkte in ieder geval.

Dit was ‘m weer!

Gegroet, uw razende reporter!