Ariston 1 - vv Maasdijk 1

30 oktober 2010 14:30

Egmond, J. van

Ariston’80   - Maasdijk             1-0

De nederlaag van Maasdijk tegen Ariston’80 is een dure nederlaag geworden, dit gezien de andere uitslagen in deze afdeling waarbij de concurrenten punten hebben verspeeld.

Eigenlijk was de nederlaag voor een groot deel te wijten aan de falende aanvallinie van de club van Martin Vermeer en Peter van Rijn, als excuus zou gebruikt kunnen worden dat er in het elftal van Maasdijk veel “vaste”krachten ontbraken, zo bleven Robin Jongmans, Danny van Rijn, Rob Kraayenbosch, Rob Vellekoop en Nick v.d. Ende toekijken en de afwezigen konden waarnemen dat hun vervangers nog wel iets té kort komen om op dit niveau een rol van betekenis te spelen.

Vooral de vleugelspelers bleven ver onder de maat, vrijwel geen enkele voorzet van links noch rechts konden spits Jack Gardien in stelling brengen. Was er in de eerste wedstrijden van deze competitie nog enige snelheid in het spel van Maasdijk, afgelopen zaterdag was daar niet veel van te zien, het lopen met de bal was duidelijk favoriet.

Voor de rust was een vrije schop van Richard Kraayenbosch nog het meest gevaarlijk, met beide vuisten werd de bal weer het veld ingebokst door de keeper van Ariston, 80, een kopbal van Jeffrey Wupkes ging net over de lat.

Na de rust een zelfde speelbeeld, veel lopen met de bal om daarna de bal weer in te leveren. Bijna had Wouter Boers de 0-1 op zijn schoen, maar zijn schot ging ver naast en over.

In de 87e minuut  gebeurde dat waar menig Maasdijk supporter bang voor was. Maasdijk kwam op achterstand, na een duidelijk buitenspelluchtje ( er werd té laat gevlagd) kwam de linkerspits in een luchtduel met Mark van Vliet te vallen binnen de 16-meter lijn. Een penalty was het gevolg. De ingeschoten bal werd nog gestopt door Dennis van Dijk ( vrijwel niets te doen in de hele wedstrijd) , maar in de daarop volgende rebound was het wel raak 1-0

Maasdijk probeerde in de laatste minuten er nog een gelijkspel uit te halen, maar de Ariston’80 defensie gaf geen krimp. Verdedigend klopt het prima bij Maasdijk, maar aanvallend viel Maasdijk afgelopen zaterdag lelijk door de mand en gezien de andere uitslagen in deze afdeling kan de nederlaag tegen Ariston’80 wel eens een dure nederlaag zijn. Hoewel eerlijkheidshalve er ongetwijfeld meer clubs zullen zijn die in deze Delftse studenten hun meerdere zullen moeten erkennen.