Maasdijk -TAC’90 7-2

TAC'90 1

21 mei 2019 20:00

Maasdijk heeft zich geplaatst voor de finale van de Halve Maan Cup. Na winst op Semper Altius, GDA, SEV en Loosduinen was TAC’90 de tegenstander in de halve finale. De uitslag laat zien dat er duidelijk een beter Maasdijk in het veld stond.
In verband met de belangrijke wedstrijd tegen Wat. Veld/ Kranenburg voor a.s. zaterdag had trainer Richard Krayenbosch enkele spelers gespaard en mochten een viertal A- spelers meespelen.
Maasdijk kwam al snel op voorsprong in de 11e minuut was het Scott v.d. Graaf die een combinatie met Lars v.d. Berg doeltreffende wist af te ronden 1-0, met een schot van buiten de 16-meter lijn in de uiterste hoek verdubbelde Lars v.d. Berg de voorsprong 2-0. Op uiterst links ondernam Kirill Slutskyy een run met de bal aan zijn voet, uit de voorzet die volgde kon de lange Scott inkoppen. 3-0
TAC’90 bleef niet ongevaarlijk met de snelle spitsen links en rechts, vlak voor de rust werd het nog 3-1 toen de Maasdijk verdediging niet alert reageerde.

In de tweede helft ging Maasdijk door met de dingen van de eerste helft, Jurjen Dekker scoorde zijn 1e doelpunt in de hoofdmacht 4-1 gevolgd door een treffer van René v.d. Lee nadat Scott v.d. Graaf de bal panklaar voor René neer lag 5-1
Uit een penalty scoorde Lars v.d. Berg 6-1 en ook TAC’90 wist Lars Veenman nog een keer te passeren 6-2, het laatste woord was aan Kirill Slutskyy die een lange trap vanuit de verdediging van Maasdijk in een vloeiende beweging achter de keeper van TAC’90 schoot. Eindstand 7-2
Jammer was het dat Kees v.d. Hout geblesseerd het veld moest verlaten, hetgeen TAC’90 nog een gele kaart kostte.
De finale van de Halve Maan Cup gaat nu tussen Maasdijk en de winnaar van de wedstrijd BMT- RAS, deze wedstrijd wordt maandag 27 mei gespeeld.