Maasdijk -GDA 3-1

GDA 1

2 april 2019 20:00

Voor de derde wedstrijd in de Halve Maan competitie moest Maasdijk aantreden tegen de Loosduinse top vierde klasser GDA.
Het begon allemaal wat afwachtend voor Maasdijk, in de eerste fase van de wedstrijd lag duidelijk het initiatief bij GDA . Maasdijk keeper Lars Veenman moest duidelijk handelend optreden, hetgeen hem heel goed af ging.
In de 11e minuut moest hij zicht echter gewonnen geven bij een snelle uitval van GDA  werd het 0-1.
Maasdijk herstelde zich snel en kwam steeds beter in de wedstrijd, een bijna mislukte uittrap van Lars Veenman kwam bij Stefan Bron, de assist die volgde werd door Dylan Boogaard fraai afgerond 1-1
Dit was tevens de ruststand.

In de tweede helft was good old Steven van Reeven vervangen door Scott de Graaf die de spits positie ging invullen.
Bijna kwam Maasdijk aan de leiding maar aanvoerder Nikki Krouwer kwam een teen lengte te kort. Even later was het Kirill Sluskyy die een combinatie aan ging met Dylan Boogaard en van dichtbij  zorgde laatst genoemde voor  zijn tweede doelpunt 2-1
Het werd zelfs 3-1 door Scott de Graaf die heel beheerst een solo actie besloot met en fraai doelpunt. Dat hij hierbij zwaar geblesseerd raakte was uiteraard niet zo prettig, zijn vervanger werd Bart Hofstede.
Er was nog een kans voor Lars v.d. Berg maar zijn schot ging voor langs. Al met al een verdiende overwinning voor Maasdijk.
Ongetwijfeld zal het a.s. zaterdag tegen Quick Steps meer moeite gaan kosten om de winst in de knip te krijgen