Maasdijk -SEV 2-2 m.w.n.s

SEV 1

12 maart 2019 20:00

Voor de tweede wedstrijd om de Haaglanden Trofee moest Maasdijk op eigen veld aantreden tegen SEV, een niet onbekende tegenstander voor Maasdijk. Twee jaar geleden speelde beide clubs tegen elkaar voor behoud in de derde klas. Maasdijk won toen met 3-2 en bleef in de 3e klas.

Afgelopen dinsdag stonden dus beide clubs weer tegenover elkaar. Het is een leuke wedstrijd geworden, waarbij Maasdijk het eerste kwartier het beste van het spel had, maar SEV kreeg steeds meer grip op het spel en kwam na 25 minuten op voorsprong, van dichtbij werd de bal onhoudbaar voor Maasdijk keeper Ferry Steentjes ingeschoten. Het werd nog erger voor Maasdijk toen scheidsrechter van Lith weigerde te fluiten voor een duidelijk geval van buitenspel.

Vlak voor de rust halveerde Wouter Laan de achterstand met een afstand schot, zodat beide elftallen konden gaan rusten met een 2-1 voorsprong voor SEV

In de tweede helft, met de wind een beetje in de rug voor Maasdijk, ging Maasdijk duidelijk op zoek naar de gelijkmaker. Uit een hoekschop van Nikki Krouwer kopte Wouter Laan zijn en Maasdijks tweede doelpunt binnen. Lars v.d. Berg was dicht bij de winnende treffer, maar zijn vrije trap ging via de vuisten van de SEV keeper rakelings over.

De wedstrijden voor de Haaglanden Bokaal moeten in een overwinning eindigen, dus waren strafschoppen noodzakelijk.

Mede dankzij een voortreffelijke redding van Maasdijk keeper Ferry Steentjes was Maasdijk winnaar van deze strafschoppen serie.