Maasdijk weet weer wat winnen is !

Semper Altius 1

19 februari 2019 20:00

Dinsdagavond speelde Maasdijk op eigen veld de eerste wedstrijd in de strijd voor de halve Maan cup. De trainers Richard Kraijenbosch en Patrick Fieret hadden de grootste moeite om een representatief elftal op te stellen, vooral geplaagd door de vele geblesseerde spelers. Er moest een beroep worden gedaan op spelers uit het tweede elftal en spelers van Maasdijk o-19
 De wedstrijd begon goed voor Maasdijk, al na 2 minuten wist Bart Hofstede het net van Semper Altius te vinden, een boogbal ging over de keeper heen 1-0
Het spel golfde heen en weer met Maasdijk meer aan de bal, met name Lars v.d. Berg speelde een uitstekende wedstrijd. Toch kwam Semper Altius nog gelijk voor de rust niet tijdig ingrijpen van Maasdijk sluitpost Lars Veenman ging daaraan vooraf.
Nog erger werd het voor rood zwart, wederom een persoonlijke fout in de verdediging bracht Semper zelfs op voorsprong.
Maar nog voor de rust was de stand weer gelijk, Noah van Rijn raakte geblesseerd, hopelijk niet al té erg, zijn vervanger was Scott de Graaf, bij zijn eerste bal contact was het gelijk prijs 2-2, dit was tevens de ruststand.
 In de tweede helft bleek het klasse verschil toch wel groot, Maasdijk kon naar hartenlust aanvallen en kansen scheppen. Het was Bart Hofstede die een rebound doeltreffend af wist te maken en Maasdijk op 3-2 zette.
Mede door de vele wissels raakte de wedstrijd als kijkspel de supporters niet meer zo geboeid. Een verdiende overwinning voor Maasdijk, waarbij de technische staf uiteraard hoopt dat de blessure van Noah niet van ernstige aard is.