vv Maasdijk 1 - SVOW 1

2 oktober 2010 14:30

Hartog, J.P. den

Maasdijk – SVOW           1-0

Met de kleinst mogelijk overwinning heeft Maasdijk afgelopen zaterdag SVOW verslagen.

Al snel in de wedstrijd bleek dat SVOW naar Maasdijk gekomen was met een sterk defensief ingestelde ploeg, een groot aantal spelers van SVOW bevonden zich steeds in de buurt van het doel van Don den Dekker, slechts zelden werd de helft van de tegenpartij bezocht. SVOW bleek door deze spelwijze een moeilijk te bespelen tegenstander voor Maasdijk, vooral aanvallend kon Maasdijk geen potten breken. De vleugelspelers hadden beslist hun dag niet en van de zijkanten kwamen weinig of geen bruikbare ballen voor Maasdijk spits Jack Gardien. Als excuus zou kunnen gelden dat Maasdijk maar liefst een kwartet spelers moest midden, Kevin v.d. Berg, Robin Jongmans, Nick v.d. Ende en Rob Vellekoop bleven om allerlei reden aan de kant staan.

Toch kwam Maasdijk aan de leiding toen Jack Gardien een niet te missen kans bood aan Wouter Boers, die van dichtbij voor 1-0 zorgde, wat tevens de ruststand was.

De tweede helft had misschien beter schriftelijk afgedaan kunnen worden, het spelpeil daalde tot een bedenkelijk niveau, de beleving ontbrak bij Maasdijk en er werd meer plichtmatig gespeeld. Gedurende de gehele wedstrijd anticipeerde Maasdijk té weinig op de afvallende bal, vanuit de tweede lijn werden er weinig doelpogingen ondernomen, de meeste schoten kwamen nog van linkerverdediger !! Nico Breedveld, helaas gingen deze ballen vaak naast of in handen van de keeper.

De mooiste kans had Wouter Boers in de slotfase, voor een leeg doel, de keeper was reeds gepasseerd, treuzelde hij te lang, zodat de verdediging nog in kon grijpen.

Scheidsrechter den Hartog had het niet moeilijk in deze tamme wedstrijd