vv Maasdijk 1 - GWS 1

18 september 2010 14:30

Merkestein, H.

Maasdijk      - GWS                   3-1

Onder prima weersomstandigheden moest Maasdijk de strijd aanbinden tegen het onbekende GWS uit Sassenheim. De spelers van GWS hadden in de 2 voorgaande competitie wedstrijden geen kans gezien om te scoren, terwijl de verdediging slechts tweemaal was gepasseerd. En gezien de wedstrijd van afgelopen zaterdag is duidelijk geworden wat de oorzaak hiervan was. GWS heeft een elftal de heel sterk verdedigend speelt, heel veel mensen achter de bal en hoofdzakelijk op eigen helft spelen.

In de beginfase was Maasdijk wel een stuk sterker, maar toch kwam GWS er af en toe uit. Nadat de Maasdijk voorhoede een fraaie kopkans had gemist was het toch GWS dat in de 40e minuut wist te scoren 0-1 uit een scrimmage voor het doel van Dennis van Dijk kwam de bal, zij het met moeite, over de lijn. Met deze voorsprong voor GWS brak de rust en ongetwijfeld zal de technische staf van Maasdijk in de kleedkamer er op aangedrongen hebben dat er meer snelheid en ook meer motivatie moest komen in het elftal, Maasdijk speelde het laatste kwartier van de eerste helft heel erg slap, zonder overtuiging.

De tweede helft was nog maar enkele minuten bezig toen Kevin v.d. Berg de stand weer gelijk trok met een frommelgoal. Maasdijk werd steeds sterker en het wachten was eigenlijk op een doelpunt, dat doelpunt kwam snel. Uit een hoekschop van Robin Jongmans scoorde Jeffrey Wupkens 2-1. Deze achterstand brak de weerstand bij GWS en dezelfde Jefrey Wupkens zorgde voor een verschil van twee doelpunten toen hij een vrije trap bij de verste paal fraai in schoot 3-1. De laatste 10 minuten mocht Danny van Rijn zich opwachting maken en deed dit beslist niet onverdienstelijk.

De overwinning kwam niet meer in gevaar, de warrig leidende scheidsrechter zag zich genoodzaakt om  in dit sportieve duel toch nog vier gele kaarten te trekken waarvan twee voor Maasdijk speler Steven van Reeven.