Vakantieganger Boyd weer terug was van "thaibox" vakantie

LYRA 3

27 oktober 2018 12:00

Zaterdagochtend 27 oktober stond Maasdijk 2 - Lyra 3 op het programma. Lyra stond met 12 punten uit 4 wedstrijden bovenaan, dus wisten we dat het een lastige wedstrijd zou gaan worden. Om bovenin mee te blijven draaien moest er dus gewonnen worden. De voorbereiding was door de weer omstandigheden wat minder, maar de groep was zo goed als compleet nu ook vakantieganger Boyd weer terug was van "thaibox" vakantie. Lucas, Roy en Stan bleven door blessures aan de kant en Rik was aan het genieten van een welverdiende vakantie.

Na een klein kwartiertje was het "The Good Old" Jack die de 1-0 op het scoreboard bracht. Gastspeler Noah zorgde voor veel dreiging aan de linkerkant en Lyra kwam, met name door het goede verdedigingswerk van Danny, Jelle E, Jelle P en het eeuwige talent Roel Persoon, maar weinig tot echte kansen dus konden we met een 1-0 thee drinken.

Begin van de tweede helft lieten we ons snel verassen en stond het na 10 minuten al 1-2 voor Lyra. Martin de Zeeuw zorgde gelukkig nog voor de 2-2 en kwamen we na de gelijkmaker beter in ons spel. Lars Bentvelzen maakte als invaller de 3-2 en besloot na zijn werelddoelpunt niet te juichen. Noah beloonde zijn goede spel met de bevrijdende 4-2 en kort voor het einde kopte vedette Kevin Berg, uit een voorzet van pinchzitter Niels, de 5-2 binnen.

Man of the Match: Jarno Pronk
Meeste Reddingen: Ferry Steentjes
Meeste overtredingen: Jelle Prins
Meeste kilometers: Martin de Zeeuw (11,4)