Maasdijk in moeilijke periode

Ariston'80 1

Mannen, 1, 3e klasse B

31 maart 2018 14:30

Maasdijk heeft het even niet. Na een reeks mooie resultaten speelt de ploeg van Patrick Fieret en Fred Rijnenberg nu al twee weken ondermaats. Het enige verschil deze zaterdag (verleden week 3-0 verlies bij KMD) was het feit dat er tenminste nog een punt uit de zeer moeizame wedstrijd tegen Ariston ’80 werd gesleept.
Natuurlijk telt de absentie van Lars vd Berg, Tim vd Voort, Said Jahangir en de grieperige Rene vd Lee zwaar, maar ook zonder deze spelers moet Maasdijk tot meer in staat zijn.
Met name in de eerste helft speelde Maasdijk stroperig, de opbouw verliep slecht en voorin werd er weinig tot niets afgedwongen.
Slechts gelegenheids-rechterspits Gert vd Lee onsnapte éénmaal aan de verdediging van de studenten, maar oog in oog met de Delfste doelman schoot hij te gehaast naast. Ariston speelde beter en kwamen na zo’n 20 minuten terecht op voorsprong. Een lange corner werd bij de tweede paal ingekopt : 0-1. Het personele leed werd voor Maasdijk nog erger toen ook Stef Bruinen zich moest laten vervangen vanwege een tand door zijn lip. De 17-jarige Thimo de Jong was zijn vervanger.

Ook in de tweede helft was Ariston aanvankelijk de betere ploeg en was een paar keer dichtbij de 0-2. Goed keeperswerk van Wart van Holsteijn en de lat voorkwamen erger voor de Maasdijkers. Toen na 25 minuten Wouter Laan met 2x geel kon vertrekken leek het gedaan met Maasdijk, maar gek gezegd kwam er toen wat meer swung in het Maasdijkse spel. En kort na de rode kaart viel ook de gelijkmaker : een fraaie vrije trap van Nikki Krouwer werd door good-old Kevin vd Berg tegendraads over de keeper ingekopt : 1-1.  Met 10 tegen 11 knokte Maasdijk voor wat het waard was en trok uiteindelijk het gelijke spel over de streep.
Over 90 minuten gezien was dit ook wel het maximale resultaat. Volgende week opnieuw thuis, nu tegen titelkandidaat SC Monster.