Maasdijk wint derde derby op rij

Verburch 1

Mannen, 1, 3e klasse B

21 april 2018 14:30

Na de overwinningen op Monster en MSV ’71 won Maasdijk gistermiddag ook zijn derde derby op rij. Verburch werd met duidelijke cijfers teruggestuurd naar Poeldijk : 6-0, na een 3-0 ruststand.
Grote man aan Maasdijkse zijde was Tim vd Voort. Niet alleen vanwege zijn vier goals, maar nog meer door zijn actieve manier van spelen en druk zetten. Dit hebben we ook wel eens anders gezien. Van der Voort staat inmiddels op 22 competitietreffers en is hard op weg Westlands topscorer te worden.
Maar niet alleen Van der Voort verdiend een compliment, het hele team speelde een puike wedstrijd. Verburch had op een enkel momentje na niets in te brengen en kwam er met 6-0 nog genadig vanaf.
Zoals gezegd scoorde Tim vd Voort 4x (minuut 11, 14, 22 en 52), Rene vd Lee 1x (minuut 76) en Lars vd Berg 1x (minuut 79). Laatstgenoemde kon na zijn uitvallen verleden week toch beginnen aan de wedstrijd en met twee assists (beide op Tim) en een goal had ook hij een belangrijk aandeel in de overwinning.
Door deze overwinning doen de Roodzwarten nog steeds mee in de derde periode al is er nog een lange weg te gaan.
A.s. zaterdag speelt Maasdijk de inhaalwedstrijd thuis tegen Duindorp SV en dat zal nog een hele puzzel worden voor het trainersduo Fieret/Rijnenberg.
Met de afwezigheid van Hans Bergwerff (blessure), Rene vd Lee (weekend weg) en Lars vd Berg (geschorst) zal de spoeling aanvallend gezien dun worden. Daartegenover staat de rentree van sterhouder Said Jahangir. De centrale verdediger raakte een maand geleden geblesseerd aan zijn hamstring en maakte afgelopen zaterdag weer zijn eerste minuten.

A.s zaterdag dus de inhaalwedstrijd thuis tegen Duindorp SV, aanvang 14.30 uur.