Maasdijk behoudt kleine kans op nacompetitie

Quick Steps 1

Mannen, 1, 3e klasse B

12 mei 2018 14:30

Op een zeer slecht bespeelbaar veld aan de Haagse Nijkerklaan behield Maasdijk de kans om straks de nacompetitie in te gaan. Het in de laatste weken zeer goed presterende Quick Steps werd met 2-5 verslagen.
Dat dit slechts een kleine kans betreft is na de uitslagen van dit weekend wel duidelijk. Niet alleen dient Maasdijk zelf de twee resterende wedstrijden in winst om te zetten, dan nog is men afhankelijk van gunstige uitslagen van concurrerende teams.
Komende zaterdag komt eerst Schipluiden op bezoek. Dat men daar op dit moment even niet aan voetballen denkt is zeer begrijpelijk. Ook vanuit de vv Maasdijk hierbij onze condoleances aan de direct getroffenen en aan alle mensen die betrokken zijn bij vv Schipluiden.

Maasdijk startte de wedstrijd tegen QS flitsend, al na drie minuten rondde Tim vd Voort een fraaie actie van Lars vd Berg bij de eerste paal af : 0-1. Daarna wat hele en halve mogelijkheden op een verdubbeling van de score, maar het was uiteindelijk spits Ricardo van Gorssel die, geheel vrijgelaten door de Maasdijkse defensie, zomaar de 1-1 kon laten aantekenen. In die defensie ontbraken overigens doelman Wart van Holsteijn (lies), Stan Groenewegen (geschorst) en Said Jahangir (voor studie in het buitenland). Zij werden vervangen door Dennis van Dijk, Richard Kraijenbosch en Wouter Laan.
Opnieuw Tim vd Voort zorgde voor de 1-2 voorsprong (wederom assist van Lars vd Berg) en toen Lars vd Berg na een mooie steekbal van Rene vd Lee de 1-3 liet aantekenen leek de wedstrijd al vroeg gespeeld. Zeker nadat er verschillende mogelijkheden voorbij kwamen om de wedstrijd met 1-4 in het slot te gooien.
Dat gebeurde niet waardoor QS na een mooie aanval de russtand kon bepalen op 2-3.

De eerste 20 minuten na rust kreeg Maasdijk het moeilijk. Zelf kon men de bal niet of nauwelijks meer in de ploeg houden en met opportunistisch spel probeerde QS veelvuldig spits van Gorssel in stelling te brengen. Maasdijk kwam in die fase een paar keer goed weg. Halverwege de tweede helft kregen de roodzwarten weer wat meer grip op de wedstrijd en Stef Bruinen had de kans om de wedstrijd opnieuw in het slot te gooien maar hij miste jammerlijk. Dat maakte hij 10 minuten voor tijd meer dan goed. Een corner van Lars vd Berg werd door Barry Bronswijk verlengd en Stef Bruinen kopte binnenkant paal binnen : 2-4.
Maasdijk kon vervolgens de wedstrijd gecontroleerd uitspelen en uiteindelijk ook nog een vijfde treffer laten aantekenen. Opnieuw zorgde Lars vd Berg voor de assist waarna Tim vd Voort Maasdijks vijfde en zijn derde liet aantekenen. vd Voort heeft nu 25 goals gemaakt en staat daarmee op kop in het Westlands Topscorersklassement.

Op zich dus een prima overwinning voor Maasdijk. Volgende week dus Schipluiden thuis (14.30 uur) waarna de reguliere competitie eindigt met een uitwedstrijd tegen VELO.