Maasdijk verliest in slechte wedstrijd van Lyra

LYRA 1

Mannen, 1, 3e klasse B

7 oktober 2017 14:30

In een van beide kanten zeer matig duel won Lyra via twee goals in de laatste vijf minuten de derby tegen Maasdijk. Op het zeer zware zompige hoofdveld van de thuisclub was goed voetbal überhaupt al niet mogelijk, bovendien waren de 22 acteurs binnen de lijnen ook niet in dusdanige vorm om er voetballend nog wat van te maken.

De Lierenaars gingen wel iets beter met deze omstandigheden om en de overwinning kwam daarom uiteindelijk terecht bij de ploeg die hier het meeste aanspraak op mocht maken. Lang zag het er overigens naar uit dat de wedstrijd in een bloedeloze 0-0 zou eindigen, maar een laat doelpunt (86e minuut) besliste uiteindelijk de wedstrijd. In blessuretijd viel voor de Lierenaars uiteindelijk ook nog de 2-0.

Enig lichtpuntje voor de Maasdijkers was de vervroegde rentree van centrale verdediger Stan Groenewegen. Hij speelde zijn laatste wedstrijd november 2016 en deed verleden week een uur mee in het tweede elftal. Vanwege de waslijst aan blessures plus de schorsing van Said Jahangir moest Groenewegen eerder dan gepland zijn rentree maakte en gezien de omstandigheden deed hij dit uitstekend.

Hopelijk zullen er de komende weken meer spelers terugkomen uit blessures zodat coach Fieret weer eens wat keuzes kan gaan maken en de vastigheid in het elftal terug kan brengen.

Maasdijk speelt komende zaterdag thuis tegen MVV ’27, aanvang 14.30 uur