Maasdijk wint in zeer matige wedstrijd

MSV '71 1

Tim v.d. Voort (penalty)
Tim v.d. Voort (intikker)
Tim v.d. Voort (intikker)

Mannen, 1, 3e klasse B

14 april 2018 14:30

De punten waren even belangrijker dan het vertoonde spel en daar is eigenlijk alles mee gezegd. Maasdijk kwam tegen het zeer verdedigend ingestelde MSV ’71 niet los en kwam met de uiteindelijke 1-3 zege goed weg.
Vanaf de aftrap werden de intenties van de thuisploeg duidelijk : een zwart-witte muur werd voor het eigen strafschopgebied opgetrokken om vervolgens via vlijmscherpe counters eruit te komen. De Maasdijkers creëerden wel een groot veldoverwicht maar mede door het stroperige veld kwam Maasdijk maar moeizaam in haar spel. Ook moest na 20 minuten spelmaker Lars vd Berg met een hamstringblessure naar de kant . Wouter Laan kwam hem vervangen. Er kwamen wel wat kansjes, o.a. voor Stef Bruinen (kopbal), Hans Bergwerff (schot geblokt) en Rene vd Lee (slechte aanname), maar Maasdijk kon niet echt gevaarlijk worden. Aan de andere kant werden de counters van de thuisploeg steeds dreigender en moest doelman Wart van Holsteijn al een aantal keren ver zijn goal uitkomen om als laatste verdediger opruiming te houden. Na een half uur spelen toch de voorsprong voor Maasdijk : Hans Bergwerff kwam vanaf links de 16-meter in en werd van achteren neergehaald. Tim vd Voort schoot de strafschop onberispelijk in : 0-1. Normaal gesproken zou dit voor enige rust moeten zorgen bij de bezoekers, maar binnen vier minuten was het alweer gelijk via een counter. MSV scoorde zelfs nog een keer, maar deze treffer werd wegens buitenspel (of was het hands?) afgekeurd.

Na rust ging Maasdijk verbeten op zoek naar een nieuwe voorsprong, maar de kansen bleken schaars. De thuisploeg werden daardoor steeds brutaler via hun counters en het was aan uitblinker doelman Wart van Holsteijn te danken dat het 1-1 bleef. Tot 2x toe bleef hij koel in een 1 tegen 1 situatie en kwam daar vervolgens ook als winnaar uit. Halverwege moest MSV verder met 10 man. Hans Bergwerff was op weg naar de keeper maar werd van achteren getorpedeerd. Rood voor de verdediger van MSV en een vrije trap op 20 meter van de goal. Tim leek daaruit opnieuw te scoren, maar de Maassluisse doelman haalde de prachtig genomen vrije trap met een fraaie redding onder de lat vandaan.
Met 10 man trok MSV zich nog meer terug en het werd zeer druk in het Maassluisse doelgebied. Het duurde uiteindelijk tot de 88e minuut voordat Maasdijk eindelijk een gaatje vond : invaller Bart Hofstede kwam vanaf rechts goed door en zijn scherpe voorzet werd bij de 2e paal binnengelopen door Tim vd Voort : 1-2. Vanaf de aftrap werd MSV, dat nu ineens wel de verdedigende stellingen verliet, nog éénmaal gevaarlijk maar ook in deze situatie kwam Wart van Holsteijn als winnaar te voorschijn. In de 90e minuut opnieuw een invaller met een assist : Kees vd Hout slalomde door de MSV verdediging en stelde Tim in staat zijn derde te maken.
Een narrow escape zoals dat zo mooi heet, maar aan het eind van de rit tellen alleen de punten.

Volgende week thuis tegen Verburch, de koploper in de 3e periode. Aftrap 14.30 uur