Maasdijk boekt ruime zege op MSV ‘71

Mannen, 1, 3e klasse B

27 januari 2018 14:30

Lindhout, M.A.

Na drie weken voorbereiding, 3 oefenpotjes tegen bewust uitgekozen sterkere tegenstanders en een prima trainingsweekend in Delden begon voor Maasdijk de competitie weer met een thuiswedstrijd tegen hekkesluiter en buurman MSV ’71.
Vooraf een wedstrijd die gewonnen moest worden.  Enerzijds om de jacht op het linkerrijtje te kunnen voortzetten, anderszijds om weg te komen bij de onderste plaatsen.
En met de uiteindelijke 5-0 zege deed Maasdijk wat het moest doen. Toch ging dit niet zo makkelijk als de uitslag doet vermoeden. Met name in de eerste helft hadden de roodzwarten veel moeite met speelstijl van de bezoekers. Veelvuldig bevonden zich 21 spelers op de helft van MSV en Maasdijk vond maar niet de rust om de ruimtes te vinden die nodig waren om MSV in grote problemen te brengen. Ook lieten de bezoekers zich in de omschakeling niet onbetuigt en bezorgen de Maasdijk-defensie regelmatig handenvol werk. De 1-0 (strafschop Lars vd Berg na het vloeren van Hans Bergwerff) kwam zelfs eigenlijk een beetje uit de lucht vallen. Vlak daarna weer een situatie in de 16 van de bezoekers waar een penalty op zijn plaats zou zijn geweest, maar ditmaal liet de arbiter doorspelen.

Na rust kwam Maasdijk snel op een 2-0 voorsprong (goal Tim vd Voort uit een corner van aanvoerder Nikki Krouwer) en dat bracht wel wat meer rust in het Maasdijkse spel. Tussen minuut 60 en minuut 70 ging het vervolgens heel snel. Tim met zijn tweede en derde (3-0 en 5-0) en Lars vd Berg (4-0) voerden de score snel op naar 5-0.
Coach Fieret wisselde vervolgens uit voorzorg beide doelpuntenmakers (beide staan op scherp qua kaarten) en bracht Richard Kraijenbosch en Kevin vd Berg in zodat de gemiddelde leeftijd aardig omhoog schoot bij de jonge Maasdijkse formatie.
Van de Berg had nog twee aardige kansen om zijn felbegeerde doelpuntje mee te pikken, maar helaas voor hem en het doelsaldo ging dit feest niet door.
Ook de jarige Rik Olsthoorn viel nog in voor Barry Bronswijk zodat iedereen met een brede lach de derde helft (met dj Henkie aan de draaitafel) bezocht.
Man of the match werd Said Jahangir.
Volgende week GDA uit op Sportpark Madestein, aanvang 14.45 uur !!