Verdiende zege Maasdijk in Delft

Ariston'80 1

Mannen, 1, 3e klasse B

18 november 2017 14:30

Na een aantal moeizame weken boekte Maasdijk zaterdagmiddag een meer dan verdiende 2-4 zege tegen Ariston’80. Dat de teller voor Maasdijk op vier bleef steken mag overigens wel een klein wonder genoemd worden. Van tijd tot tijd regende het kansen voor het Delftse doel en het was mede aan de prima doelman van de studenten te danken dat de score niet verder opliep. In de eerste 25 minuten was Maasdijk heer en meester op het nieuwe kunstgrasveld aan de TU. De 0-1 tussenstand (fraaie kopbal Tim vd Voort uit een corner van Rene vd Lee) was op dat moment slechts een flauwe afspiegeling van de verhoudingen in het veld. Maar ook toen al ging Maasdijk te gemakzuchtig om met de mogelijkheden om de wedstrijd in het slot te gooien. Bovendien vergat de ploeg te blijven voetballen en zodoende liet het Ariston ook enigszins terugkomen in de wedstrijd. Dat Stef Bruinen op slag van rust de 0-2 liet aantekenen was dan ook een prima opsteker voor de roodzwarten.

De 0-2 ruststand zou gezorgd moeten hebben voor rust en vertrouwen in het Maasdijkse kamp, maar niets bleek minder waar. In de 48ste minuut onfutselde Lars vd Berg één van de centrale middenvelders de bal en stoomde met de meegelopen Tim vd Voort aan zijn zijde op naar de keeper van Ariston. Normaal gesproken 0-3, maar waar Lars de bal netjes afspeelde op Tim hield deze net in om buitenspel te omzeilen en dus geen goal. Een minuut later lag hij er aan de andere kant wel in waardoor de studenten weer volledig in de wedstrijd kwamen en tien minuten later de op dat moment ook verdiende gelijkmaker lieten aantekenen.

Maasdijk was het even kwijt, maar rechte op een bewonderenswaardige manier zijn rug.Het nam de regie weer over en creërde opnieuw kans op kans. De bal wilde echter niet binnenvallen en puntverlies lag op de loer. Totdat Lars vd Berg in de 75e minuut zijn tegenstander tot tweemaal toe op het verkeerde been zetten en met een magistraal schot de 2-3 liet aantekenen. In de 80e minuut gooide Maasdijk de wedstrijd in het slot met een spectaculaire goal. Een mooie voorzet van de goed ingevallen Dizzy van Rijn werd door Stef Bruinen met een fraaie omhaal bijna gepromoveerd tot doelpunt. De bal caramboleerde echter terug het veld in. Rene vd Lee kopte opnieuw in, maar weer bracht de lat redding voor Ariston. De alerte Tim vd Voort zorgde uiteindelijk voor het laatste tikje en bracht de 2-4 eindstand op het bord.
Enig smetje op de wedstrijd was nog de 2e gele kaart voor verdediger Gert vd Lee die zodoende de thuiswedstrijd tegen Quick Steps (a.s. zaterdag 14.30 uur) mist.