Maasdijk lijdt verdiende nederlaag bij Duindorp SV

Duindorp sv 1

Mannen, 1, 3e klasse B

28 oktober 2017 14:00

Na de welkome driepunter verleden week tegen KMD trad Maasdijk vandaag aan tegen promovendus Duindorp SV. De gasten hadden totnutoe al hun wedstrijden afgesloten met een gelijkspel waarbij de 0-0 tegen VELO misschien nog wel het meest in het oog sprong.

Opnieuw veel wisselingen bij de Maasdijkers want buiten de spelers die al weken buitenspel staan kwamen kon er vandaag ook een streep door de namen van Said Jahangir en Hans Bergwerff gezet worden. Beiden liepen blessures op tijdens de wedstrijd tegen KMD en zullen ook volgende week (Naaldwijk thuis) niet van de partij zijn. Dit betekende basisplaatsen voor Jelle vd Ende en A-junior Kees vd Hout en moest Wouter Laan, eigenlijk nog niet fit genoeg, een genoodzaakte vervroegde rentree maken.

De eerste helft was grotendeels in handen van de Duindorpers en een fraaie treffer van Jamie vd Oever bepaalde de ruststand op 1-0.

Na rust gooide Maasdijk enigszins de schroom van zich af, ging beter voetballen en verscheen nu ook meermalen gevaarlijk voor de goal van de Scheveningers. De na rust ingevallen Tim vd Voort was in alle gevallen betrokken. Van der Voort had voor 45 minuten groen licht gekregen van de medische staf na zijn wekenlange absentie en was meteen “aanwezig” in de wedstrijd ; betrokken bij de kansen en een gele kaart.

Tien minuten voor tijd besliste Duindorp de wedstrijd door een volley van Nicky Keus en dezelfde speler scoorde in de voorlaatste minuut zelfs nog de 3-0.