Boeiende derby prooi voor Maasdijk

Sportclub Monster 1

René v.d. Lee (intikker)
Lars v.d. Berg (vrije trap)

Mannen, 1, 3e klasse B

7 april 2018 14:30

In een echte derbysfeer (veel toeschouwers, heerlijk weer) won Maasdijk vandaag met 3-2 van virtueel koploper SC Monster.

Monster deed daarmee een stap(je) terug in de titelrace, terwijl Maasdijk na twee mindere weken weer aanhaakte in het linkerrijtje.

De wedstrijd ontbrandde al vroeg, want na amper twee klokrondjes lag de bal al op de stip : penalty voor Monster. Een corner bleef hangen in de Maasdijkse zestien en in de kluwen van spelers beroerde een Maasdijkse speler onbedoeld de bal met de arm. Scheidsrechter Hulters stond er bovenop en wees gedecideerd naar de stip.

De door Mike Peereboom werd door Wart van Holsteijn knap uit de hoek gehaald, maar in de rebound was Ramon Bruers Danny van Paasen te snel af : 0-1.

Maasdijk moest zich even herpakken, maar de ploeg herstelde zich snel van deze klap. Eerst miste Hans Bergwerff in de 9e minuut nog een grote kans, maar in de 15e minuut was het wel raak. Via Lars vd Berg counterde Maasdijk over links weg en zijn crossbal over 40 meter bereikte de geheel vrijstaande Rene vd Lee op rechts. Oog in oog met keeper Broch bleef vd Lee koeltjes : 1-1.

Vijf minuten later was het zelfs al 2-1. Tim vd Voort passte door het midden op de geheel vrijgelaten Stef Bruinen en ook hij had geen moeite met de één op één met keeper Broch.

Het bleef smullen voor het publiek want even later was het alweer 2-2. Slecht ingrijpen van de Maasdijk-defensie zorgde ervoor dat Ramon Bruers ongehinderd vanaf rechts richting goal kon slalommen en via het onderbeen van Richard Kraijenbosch caramboleerde de bal in de verste kruising 2-2.

Dit betekende ook de ruststand al het ook 4-4 bij rust kunnen staan. De wedstrijd golfde op en neer waarmee beide ploegen ook hun intenties lieten blijken.

In het eerste kwartier na rust was Maasdijk even heer en meester en gebeurde er weer van alles in het veld. In minuut 47 een schitterende no-look pass van Lars vd Berg die daarmee Stef Bruinen opnieuw oog in oog met Jan-Willem Broch zette. Bruinen’s inzet passeert opnieuw de Monsterse keeper, maar verdwijnt naast de verkeerde kant van de paal. Twee minuten later mocht Tim vd Voort in een ogenschijnlijke buitenspel situatie doorgaan van scheidsrechter Hulters en scoorde de 3-2.

Hulters negeerde daarmee het vlagsignaal van zijn assistent en liet weten zelf gezien te hebben dat het geen buitenspel was. Maasdijk vierde de goal, Monster was furieus (pakte hierdoor even drie gele kaarten mee!!) maar uiteindelijk stond iedereen weer klaar om de wedstrijd te hervatten. En toen besloot Hulters toch zijn assistent te gaan raadplegen en keurde hij de goal alsnog af. Waarom dan niet meteen het vlagsignaal honoreren en de goal afkeuren zou je denken. Het zou Monster ook nog een aantal gele kaarten gescheeld hebben !

Minuut 51 : Hans Bergwerff begint vanaf links aan een solo en hij wordt op twee meter van het Monsterse strafschopgebied pootje gehaakt. Lars vd Berg ontfermt zich over de vrije trap en met een akelige precisie ramt hij de bal de verste hoek in : 3-2. Maasdijk wilde snel doordrukken maar zo’n tien minuten na Maasdijks derde goal kreeg Monster weer grip op de wedstrijd en kreeg ook kansen op de gelijkmaker. Net als verleden week greep keeper Wart van Holsteijn weer een paar keer prima in waardoor Maasdijk op voorsprong bleef. Twintig minuten voor tijd kon Monster speler Mike Peereboom inrukken na zijn tweede gele kaart. Monster trainer Knoester reageerde door maximaal te wisselen en bracht o.a oud-prof Jean Paul Saeijs als extra spits in. De beide vleugelspitsen Rohan en vd Deijl werden naar de kant gehaald waardoor Monster van achteruit ging pompen. Dat leverde nog een paar hachelijke momenten voor Maasdijk op, maar eigenlijk had Maasdijk in die periode  Monster allang de genadeklap moeten geven. De ene na de andere overtal-situatie werd verprutst en de mooiste kansen werden gemist. Nu bleef het spannend tot de laatste seconde en de ontlading was dan ook groot aan Maasdijkse kant toen scheidsrechter Hulters na 95 minuten voor de laatste maal floot.

A.s. dinsdag voor de Haaglanden Cup thuis tegen hoofdklasse DHC en vervolgens zaterdag 14 april op bezoek bij de buren van MSV ’71 in Maassluis.