Zege Maasdijk in derby tegen MVV ‘27

MVV '27 1

Mannen, 1, 3e klasse B

10 februari 2018 14:30

Na het toch wat teleurstellende gelijkspel bij GDA herstelde Maasdijk zich via een prima zege op het hooggeplaatste MVV ’27.
Waar Maasdijk destijds in de thuiswedstrijd niet verder kwam dan een 2-2 gelijkspel, haalde het nu de volle buit binnen : 1-3.
Binnen het half uur leidden de Roodzwarten al met 0-2 via goals van Tim vd Voort (zijn 13e alweer) en Wouter Laan (uit een corner van Barry Bronswijk). Tim had ook nog de 0-3 op zijn schoen toen hij na een fraaie solo 1 op 1 met de doelman van MVV kwam, maar de laatste redde bekwaam.
MVV ’27 nam vanaf dat moment de regie over en kwam in de 37e minuut terug in de wedstrijd via een doelpunt van Lourens van Rooijen. Maasdijk had in die fase zeer veel moeite met het gladde veld en het rustsignaal kwam dan ook als geroepen.

Na rust consolideerde de Maasdijkers de 1-2 voorsprong met verve en kwamen niet of nauwelijks meer in de problemen. Achterin heersten Stan Groenewegen en Said Jahangir in het centrum en alles wat achter hun viel was een prooi voor doelman Dennis van Berk.
In de 73e minuut werd het zelfs 1-3 toen Hans Bergwerff een loepzuivere voorzet van Lars vd Berg simpel kon binnenkoppen. Ook in het laatste kwartier kwam Maasdijk niet meer in de problemen en met wat meer rust en overzicht had de score nog wel hoger kunnen uitvallen.
Kevin vd Berg en Bart Hofstede kwamen nog in het veld voor Gert vd Lee en de moegestreden Hans Bergwerff en er was nog een gele kaart voor Barry Bronswijk.

A.s. dinsdag speelt Maasdijk in het kader van de Haaglanden Cup de eerder deze week afgelaste uitwedstrijd bij SC Madestein, aanvang 20.00 uur.
Volgende week zaterdag volgt dan de thuiswedstrijd tegen Lyra om 14.30 uur.