Maasdijk verspeelt dure punten

GDA 1

Mannen, 1, 3e klasse B

3 februari 2018 14:45

Uiteindelijk was een gelijkspel over 90 minuten wel een terechte uitslag. Maar toch verliet Maasdijk Sportpark Madestein met een kater. De 1-2 voorsprong kon niet worden vastgehouden en vlak voor tijd maakte GDA rechterspits Robbie Boere voor de Loosduiners gelijk 2-2.
Over de eerste helft valt niet veel te melden. In het eerste halfuur had Maasdijk weliswaar de controle over de wedstrijd, maar verder dan wat afstandschoten (Stef Bruinen, Lars vd Berg) en een bal op de paal (vrije trap Tim vd Voort) kwamen de Dijkers niet.
Het spel werd daardoor steeds slordiger en GDA profiteerde daar meteen van : een voorzet werd door alles en iedereen gemist en bij de tweede paal tikte  spits Lesley Kloor binnen met zijn hak : 1-0. Dit was tevens de ruststand.

Na rust een ander Maasdijk, het tempo werd flink opgevoerd en er kwamen kansen. Na een mooie aanval over drie schijven kwam  Stef Bruinen een teenlengte te kort om bij de tweede paal binnen te tikken en diezelfde speler miste nog een open kans recht voor het goal.
Na 10 minuten viel dan toch de verdiende gelijkmaker : de voor de groggy Rik Olsthoorn ingevallen Barry Bronswijk verstuurde een splijtende pass op Tim vd Voort en Maasdijks topscorer ronde fraai af : 1-1. Maasdijk hield de druk er goed op en vlak na de gelijkmaker had opnieuw Stef Bruinen de kans om zijn ploeg op voorsprong te brengen na een mooie voorzet van Lars vd Berg. De nummer van 10 had echter zijn dag niet en miste de bal volledig. Toch zou Maasdijk op voorsprong komen.
Na 20 minuten kreeg Maasdijk aan de zijkant een vrije trap te nemen en met akelige precisie trapte Lars vd Berg de bal in de verste kruising.
Diezelfde Lars vd Berg kreeg nog een mooie kans op 1-3, maar zijn lob was te kort en kon door de GDA-doelman onschadelijk worden gemaakt. Centrale verdediger Stan Groenewegen moest helaas gewisseld worden wegens rugproblemen (Richard Kraijenbosch verving hem).
In het laatste kwartier ging GDA met vier spitsen va banque spelen en moest Maasdijk achteruit. De bal werd niet meer in de ploeg gehouden waardoor de druk op het Maasdijkse goal steeds groter werd met de uiteindelijke gelijkmaker tot gevolg. Een gemiste kans voor Maasdijk, bij winst zou men een mooie sprong op de ranglijst hebben gemaakt.

A.s. dinsdag speelt Maasdijk in het kader van de Haaglanden Cup een uitwedstrijd tegen SC Madestein (zo), aanvang 20.00 uur. Zaterdag volgt dan de uitbeurt bij MVV ’27 in Maasland om 14.30 uur.