Maasdijk delft onderspit tegen VELO

VELO 1

Tim v.d. Voort (intikker)

Mannen, 1, 3e klasse B

9 december 2017 14:30

Maasdijk leed zaterdag op een koud en winderig sportpark aan de Lange Kruisweg een verdiende nederlaag tegen titelkandidaat VELO.

Zeker in de eerste helft waren de Wateringers de betere ploeg, voetbalden makkelijker en waren enkele malen dichtbij de openingstreffer. Toch viel die openingstreffer aan de andere kant. Een diepe crossbal van gelegenheids-linksbuiten Barry Bronswijk viel achter de laatste linie van VELO en bij het uitkomen taste de keeper volkomen mis waardoor de alerte Tim vd Voort simpel de 1-0 liet aantekenen. Met deze stand gingen beide ploegen ook aan de thee en iedereen verwachte dat VELO na rust Maasdijk nog meer onder druk zou gaan zetten. Niets bleek echter minder waar, meteen na rust nam Maasdijk de regie over en had in die fase ook de wedstrijd naar zich toe kunnen trekken. Kansen voor Lars vd Berg, Stef Bruinen en Tim vd Voort volgden, maar waar Maasdijk de laatste weken zo makkelijk het net wist te vinden bleef de dat moment verdiende 2-0 uit.

Na zo’n 20 minuten in de 2e helft begon VELO zich weer wat onder de Maasdijkse druk uit te voetballen en meteen was het raak. Via een mooie aanval over veel schrijven werd Ferhat Sonmez met een lepe steekbal gevonden en de topscorer van VELO rondde koeltjes af : 1-1.

Vier minuten later volgde de 1-2, de anders zo betrouwbare Said Jahangir liet zich bij de cornervlag kinderlijk eenvoudig aftroeven door Sven Verbeek en diens lage voorzet werd door opnieuw Ferhat Sonmez schitterend binnengeschoten, 1-2.

Maasdijk leek geslagen maar richtte zich nog eenmaal op en vocht zich terug in de wedstrijd. Stef Bruinen kwam een teenlengte tekort om de bal bij de eerste paal binnen te tikken en Lars vd Berg miste een zo op het oog niet te missen kans. Via de handen van de keeper kon een VELO-verdediger uiteindelijk nog redding brengen op de lijn. De gelijkmaker hing in de lucht, maar opnieuw deelde de Wateringers een mokerslag uit aan de Roodzwarten toen Yacine Tazi in de 84e minuut VELO met een gekruist schot in veilige haven schoot.  In de laatste minuten speelde VELO de wedstrijd geroutineerd uit en liet het zien waarom zij een voorname kandidaat voor de titel in 3B zijn. In blessuretijd viel ook nog de 1-4 (Tom Koene via de rebound) en toen vond de goedleidende scheidsrechter De Jong het welletjes en kon het publiek de warme Maasdijkse kantine opzoeken.