Fraaie zege Maasdijk op Naaldwijk

Mannen, 1, 3e klasse B

10 maart 2018 14:30

Afalah, A.

De eindstand van deze derby liegt er niet om : 1-5 zijn duidelijke cijfers.
Toch leek het er in de eerste helft in de verste verte niet op dat deze eindstand uiteindelijk op het bord zou komen. Maasdijk opende apathisch en mat en had ook grote moeite met het zware veld van de gastheer. Naaldwijk speelde makkelijker en had grote delen van de eerste helft ook het betere van het spel. De 1-0 van Rashidi Gilkes was dan ook niet onverdiend. Maasdijk antwoordde echter snel : in de 16 verlengde Tim vd Voort de bal met zijn hoofd en vanuit een moeilijke hoek bracht Rene vd Lee de ploegen weer op gelijke hoogte. Ruststand 1-1.

Na rust een heel ander Maasdijk. Meteen na de hervatting kregen de Roodzwarten al een 2 grote kansen via Tim vd Voort en Hans Bergwerff maar deze werden niet verzilverd. Dit was slechts een voorbode voor wat komen ging want in een tijdsbestek van vier minuten waren het Lars vd Berg (fraaie vrije trap van 25 meter) en Tim vd Voort (echte spitsengoal) die Maasdijk op een 1-3 voorsprong zetten. Naaldwijk moest nu komen, schoven ook Michiel vd Berg door naar het middenveld, maar Maasdijk speelde ook verdedigend een prima tweede helft. Op het middenveld legden Nikki Krouwer en de 17-jarige debutant Thimo de Jong vele meters af en centraal achterin heersten Stan Groenewegen en Said Jahangir. De 1-4 (opnieuw Tim vd Voort) en de 1-5 (Hans Bergwerff) waren een logisch gevolg van de verhoudingen in het veld op dat moment. De aanvallende individuele kwaliteiten van Maasdijk maakte vandaag het verschil (al had Maasdijk regelmatig last van handenbindertje Thomas Karsten) en op het moment dat men ook verdedigend grip heeft op een tegenstander is de jonge formatie van het trainersduo Fieret/Rijnenberg voor iedere tegenstander moeilijk te bespelen.

Maasdijk kwam ook niet schadevrij uit deze derby : de domme rode kaart voor Lars vd Berg levert hem sowieso een schorsing (2 a 3 weken) op. Voeg dat bij de aanstaande schorsing voor Gert vd Lee (vijfde gele kaart), blessures voor Barry Bronswijk, Wouter Laan en de afwezigheid van het centrale duo Stan Groenewegen en Said Jahangir en het zal duidelijk zijn het voor de trainers nog flink kunnen gaan puzzelen in aanloop naar de thuiswedstrijd tegen Duindorp SV a.s. zaterdag.