Maasdijk lijdt ongelukkige en geflatteerde nederlaag

Sportclub Monster 1

Mannen, 1, 3e klasse B

30 september 2017 14:30

Maasdijk zit even in de spreekwoordelijke hoek waar de klappen vallen. De ploeg die in de voorbereiding nog zoveel indruk maakte kent een valse competitiestart en zal snel punten moeten gaan pakken om niet teveel achterop te raken bij de koplopers. Grote zorg op dit moment is ook het aantal geblesseerden dat met de week lijkt te groeien. Hierdoor zit er op dit moment weinig vastigheid en vaste patronen in het elftal.
Zo kon coach Patrick Fieret gisteren niet beschikken over de potentiële basisspelers Gert vd Lee, Tim vd Voort, Richard Kraijenbosch, Wouter Laan, Stan Groenewegen, Jeroen Vogels en Noah van Rijn. Laatstgenoemde zal dit seizoen overigens niet meer in actie komen zo bleek uit de MRI-scan van afgelopen donderdag.
De wedstrijd tegen Monster viel ook onder het eerder gememoreerde spreekwoord.  Het gaat ons te ver om de scheidsrechter de schuld van de 5-1 nederlaag te geven, maar alle cruciale beslissingen van de leidsman vielen in het nadeel van de gasten uit. Het siert deze scheids dat hij na afloop ruiterlijk toegaf grote twijfel te hebben gehad om de glaszuivere goal van Kevin vd Berg op aangeven van de assistent-scheidsrechter van Monster te annuleren. Dit zou op dat moment een verdiende voorsprong voor Maasdijk hebben betekent (1-2).
Nog zuurder was zijn bekentenis ook grote twijfels te hebben bij de 2e gele kaart voor Said Jahangir een kwartier na rust. Het duurde ruim twee minuten bedenktijd voordat hij uiteindelijk toch het gele kartonnetje te voorschijn haalde en Said met 2x geel liet inrukken.
Bij zoveel twijfel en op zo’n cruciaal moment in de wedstrijd (stand 1-1) kan en mag je deze beslissing niet nemen. Met 10 tegen 11 beet Maasdijk in eerste instantie fel van zich af en kreeg nog een grote kans op 1-2. Hans Bergwerff ging goed door vanaf rechts en zijn voorzet werd door Lars vd Berg (hij was eerder verantwoordelijk voor de 1-1) ingeschoten. De bal werd echter door een verdediger van Monster met been en arm van de lijn gehaald maar ook hier was de scheids Maasdijk niet gunstig gezind en liet doorspelen.
Ook deze beslissing was cruciaal want vanuit de overname scoorde Monster de voor hun bevrijdende 2-1. Deze klap kwam Maasdijk niet meer te boven. Fieret wisselde nog wel aanvallend door Jack Gardien in te brengen en Barry Bronswijk dieper te laten spelen, maar Monster counterde er vrolijk op los en de na 3-1 was het verzet van Maasdijk definitief gebroken.