Maasdijk lijdt verdiende nederlaag

Mannen, 1, Groep 2 17

2 september 2017 14:30

Erven, S. van

Maasdijk heeft de hoge verwachtingen in de eerste bekerwedstrijd niet kunnen waarmaken. Bij het Vlaardingse CION werd een 1-0 nederlaag geleden en dat hadden de Maasdijkers volledig aan zichzelf te wijten. Natuurlijk is CION een sterke tegenstander die in de derde klasse niet zou misstaan, maar dan nog had het slordig spelende Maasdijk deze wedstrijd moeten en kunnen winnen.
Niet minder dan vier keer (!) hadden de roodzwarte aanvallers (Lars vd Berg 2x, Tim vd Voort, Rene vd Lee) vrije doortocht naar de boomlange keeper van CION, maar evenzovele keren belandde de bal niet in het Vlaardingse net.
En zoals zo vaak valt de goal dan aan de andere kant. Een kwartier voor tijd scoorde CION uit een kluts waarna Maasdijk ook nog eens met 10 man verder moest. Nikki Krouwer viel uit met een knieblessure terwijl coach Patrick Fieret al zijn wissels al ingezet had.
CION gooide de boel op slot en Maasdijk was niet meer bij machte nog gevaarlijk te worden. Gezien de voorgaande wedstrijden zowel qua spel als qua resultaat een teleurstellende wedstrijd.
Positief punt is dat deze ploeg blijkbaar niet op zijn toppen hoeft te spelen om veel kansen te creëren. Nu het rendement nog omhoog !