Nieuw Maasdijk 1 start hoopvol

HBSS 1

12 augustus 2017 14:00

Met de, in de wedstrijdselectie opgenomen, nieuwelingen Wart van Holsteijn, Dennis van Berk, Said Jahangir, Jelle vd Ende, Lars vd Berg en Tim vd Voort startte Maasdijk 1 gisteren de oefencampagne met een 1-3 zege bij mede derdeklasser HBSS. Jeroen Vogels ontbrak nog vanwege een knieblessure en Gert vd Lee was afwezig i.v.m. een begrafenis.

Natuurlijk maakt één zwaluw nog geen zomer, maar het moet gezegd : dit “nieuwe” Maasdijk heeft potentie !

Niet alleen de nieuwelingen, maar ook de spelers die er verleden jaar al bijwaren maakte een frisse en gretige indruk.

HBSS werd al in de eerste helft veelvuldig achteruit geduwd, maar het gebrek aan juiste afstemming tussen middenveld en aanval zorgde nog niet voor grote kansen. Wel raakte Lars vd Berg met een ziedend schot de paal. Op het half uur, toen Maasdijk sterker en sterker werd, sloeg HBSS met een vlijmscherpe counter onverwachts toe en scoorde fraai over keeper Wart van Holsteijn de openingstreffer. Dit was tevens de ruststand.

Na rust een zelfde spelbeeld. Met de frisse krachten Jelle vd Ende, Richard Kraaijenbosch en Rick Olsthoorn in de ploeg werd het drukker en drukker op de helft van de gastheren. De meer dan verdiende gelijkmaker viel na een uur spelen toen Tim vd Voort na afleggen van Stef Bruinen vanaf 20 meter fraai binnenschoot. Tussendoor redde Jelle vd Ende nog een keer op de lijn na één van de spaarzame counters van de gasten.

Via een corner van de weer opbloeiende Noah van Rijn kopte Barry Bronswijk Maasdijk op voorsprong waarna Noah zelf de één-drie eindatand op het bord zette.

Tussendoor verzuimde Maasdijk HBSS meer pijn te doen door legio kansen te verprutsen (koppen is toegestaan), maar uiteindelijk overheerste alom tevredenheid over het spel en het nieuwe elan.

Aanstaande zaterdag vervolgt Maasdijk de oefencampagne met een thuiswedstrijd tegen Wateringse Veld/Kranenburg, aanvang 14.00 uur.