Maasdijk doet zichzelf te kort en geeft zekere zege in slot fase weg

Ariston 1

18 maart 2017 14:30

Moussaoui, O.

In een troosteloze ambiance moest Maasdijk aantreden tegen de studenten van Ariston. Maasdijk opnieuw met een gewijzigde opstelling moest gelijk vol aan de bak. De Delftse ploeg staat verrassend hoog op de ranglijst en heeft een aantal behoorlijke handenbinders in de ploeg. Maasdijk kwam echter op voorsprong door een heerlijke actie van de prima spelende Boyd Rijnenberg. Hij verving Kevin van der Berg. Jente van Staalduinen maakte zijn eerste minuten na een half jaar afwezigheid door studie. Na een half uur spelen kwam er een geweldige counter van Ariston waardoor de stand ineens 1 – 1 was. Volstrekt onnodig want Maasdijk was in die fase de bovenliggende partij. Net voor de rust nog een kans voor Jack Gardien die een afgemeten voorzet van Noah van Rijn over kopte. De ruststand was bereikt.

Na de rust opnieuw Maasdijk ten aanval, een vrije trap werd verdiend en onberispelijk ingeschoten door Nikki Krouwer. 2- 1 en Maasdijk deed er nog een schepje bovenop en maakte er zelfs 3 – 1 van door opnieuw Boyd Rijnenberg. Niets aan de hand zou je zo zeggen. Uitspelen en drie punten. Maar helaas keerde het spelbeeld en werd er twee keer niet goed gereageerd. De 3 – 2 kwam uit de lucht vallen en werd bij de tweede paal simpel binnen getikt. De negentigste minuut brak aan en ver daarover heen viel ook nog de gelijkmaker te noteren. De bal vloog in de bovenhoek na een al dan niet overtreding op Joey Vos. Ongelofelijk zuur en geheel onnodig twee punten weggegeven en zodoende net de aansluiting missen met de clubs erboven. Ook viel er een paar gele kaarten te noteren twee keer geel voor aanvoerder Steven van Reeven dus rood, waardoor hij twee wedstrijden moet toekijken en Fieret weer voor een dilemma zet. Volgende week Die Haghe uit.