Een duel in de kelder van de 3e klasse

Quick Steps 1

11 maart 2017 14:30

Groenendijk, T.J.

Een duel in de kelder van de 3e klasse, Quick Steps stond op de 11e positie en Maasdijk op de 13e plek, bij verlies zou Maasdijk mogelijk definitief het zicht op een veilige plek verliezen.
Maasdijk begon met een aangepaste opstelling aan de wedstrijd, om verschillende redenen waren de volgende spelers er niet bij; Richard Kraaijenbosch, Steven van Reeven, Barry Bronswijk, Wouter Laan, Stan Groenewegen, Kevin Huis, Rene vd Lee. Op de bank zaten de nog niet geheel fitte Hans Bergwerff en de na 8 maanden USA teruggekeerde Jente van Staalduinen. Zij waren de eventuele ‘noodgrepen’ welke Fieret nog uit z’n hoge hoed kon toveren.
Door alle afwezigheden begonnen Djeen Haaring, Jelle Prins en Danny van Paassen in de basis. Nestor van de groep vandaag was Kevin vd Berg en die mocht dan ook voor het eerst sinds lange tijd weer de aanvoerdersband dragen.
De eerste helft was van beide kanten niet om aan te zien, Maasdijk probeerde wel, maar het lukte niet en Quick Steps wist wel een paar gevaarlijke momenten te creëren, maar echt aanspraak maken op de voorsprong deden ze ook niet.

Na rust kregen we een ander Maasdijk te zien, na 3 minuten was het al Kevin vd Berg die een niet te missen kans binnen werkte, geboden door de hard werkende Noah van Rijn.
Quick Steps probeerde er een schepje bovenop te doen, maar Maasdijk bleef de grootste kansen krijgen, Ferhat had helaas het vizier niet op scherp staan.
Aan de andere kant was het Joey Vos die met een katachtige reactie een bijna zeker doelpunt uit de kruising ronselde. Hierna bleef Maasdijk eigenlijk prima op de been, dit onder aanvoering van de uitstekende spelende Stef Bruinen, vandaag in de rol van centrale verdediger. Rick Groenewegen kwam de verdedigende stellingen nog even versterken met zijn invalbeurt en zo kon Maasdijk de belangrijke 3 punten meenemen uit Den Haag.
Komende zaterdag tegen Ariston thuis en daarna naar Die Haghe uit, 2 pittige wedstrijden voor Maasdijk, maar met geloof in eigen kunnen moet hier zeker wat mogelijk zijn.