Belangrijke driepunter Maasdijk

Naaldwijk 1

18 februari 2017 14:30

Berg, H.J. van den

Steeds weer moeten horen, het komt wel goed is niet wat je wil. Wat je wel wil is dat dat er eindelijk eens geoogst gaat worden. Naaldwijk is dan de eerste horde die genomen moest worden tegen , hoe gek het ook klinkt tegen lijfsbehoud. Iedereen pakt punten van elkaar dus zaak om zeker thuis drie punten te vergaren. Met nog 5 thuiswedstrijden voor de boeg dus de mogelijkheid om nog 15 punten te behalen. En dat lukte en hoe door met zijn allen als TEAM te strijden voor elke meter en dat eindelijk de bal eens ten goede van Maasdijk viel.

Strijd moest er geleverd worden daar was iedereen zich van bewust. Op enkele toch ietwat verrassende mutaties kwam er een prima Maasdijk uit de toverhoed van Fieret. Door disciplinaire reden werd Martin de Zeeuw buiten de basis gelaten en nam Boyd Rijnenberg verrassender wijs op de bank plaats. Het spel golfde op en neer en strijd werd er geleverd van beide kanten. Het was niet hoogstaand maar spannend was het wel. De eerste riante mogelijkheid was voor Naaldwijk maar Joey Vos redde bekwaam of was het dat de spits van Naaldwijk er gewoonweg geen raad mee wist. Maasdijk kwam na een kwartiertje best weg omdat de bal op de stip had moeten belandden. De voor de rest voortreffelijke scheidsrechter besliste echter anders, doorspelen. In deze fase werd duidelijk dat Noah van Rijn geen kind aan zijn directe tegenstander had en hem een aantal maal zijn hielen liet zien. Echter Maasdijk had daar veel vaker gebruik van moeten maken. In de 38e minuut was het echter wel raak als Maasdijk door een onterecht gegeven scoorde via ‘man off the match’ Barry Bronswijk. Doellijn technologie moest er aan te pas komen maar hij telde. Maasdijk op voorsprong en geheel verdiend.

Ook na de rust was Maasdijk de bovenliggende partij en werd het in de 70e minuut dankzij de prima spelende Ferhat Sonmez , die de bal panklaar voor de voeten van Kevin van der Berg neerlegde en via dezelfde Berg koelbloedig afrondden. Hierna kreeg Maasdijk nog voldoende kansjes om de voorsprong uit te breiden maar slaagt daar niet in. Tot de laatste minuut was aangebroken een voortreffelijke voorzet werd gecontroleerd door Martin de Zeeuw en koelbloedig afgerond door de getergde Boyd Rijnenberg die zo zijn gram op de trainer behaalde. Prima overwinning voor de mannen van Fieret. Even een korte pauze en dan de 12 punten confrontaties met GDA en Quick Steps uit.