Maasdijk in de “hoek”

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse B

4 maart 2017 14:45

Post, D.A.

Maasdijk trad zaterdag aan met wederom een ander team. Door blessures vakantie en schorsingen moest Fieret wederom puzzelen. GDA was de tegenstander en bij winst pakte GDA de 2e periode, wat zei uiteindelijk ook deden. In tegenstelling tot Maasdijk heeft GDA een wat ‘oude’ ploeg wat resulteerde in krachtvoetbal welke in het nadeel van Maasdijk werd beslecht. Het tempo lag vanaf het begin niet al te hoog en er werden door beide ploegen riante kansen gecreëerd . Na tien minuten kwam Maasdijk op voorsprong door een afgemeten voorzet van Rene van der Lee. De afronding was voortreffelijk door de hardwerkende Kevin van der Berg. Dit was gelijk het laatste wapenfeit van Rene van der Lee die met liesklachten werd vervangen door Jelle Prins. Jelle normaliter speler van Maasdijk 2 deed het prima. Moest even wennen aan het tempo maar pakte dat goed op. Na een kwartier kwam GDA op gelijke hoogte door een terecht toegekende penalty. Ook viel er een gele kaart te betreuren die ook meteen weer een schorsing oplevert, Steven van Reeven was de ontvanger. Na een half uur kreeg Kevin van der Berg een riante mogelijkheid maar kwam een teen lengte te kort. Kort hierna een vrije trap randje ‘16’’ die werd genomen door Ferhat Sonmez en voortreffelijk werd gekeerd door de GDA goalie. Kort voor de rust kreeg dezelfde Ferhat nog een grote kans maar helaas. De rust was bereikt en gezien de mogelijkheden zat er meer in.

Direct na de rust  kreeg Noah van Rijn een niet te missen kans maar kreeg hem er niet in. GDA deed er een schepje bovenop, en was het Maasdijk die in de achtervolging moest. Binnen en vijftal minuten was het gebeurd. GDA scoorde twee keer en klaar was het. Dat Boyd Rijnenberg er na 35 minuten nog 3 – 2 van maakte gaf nog een beetje hoop. Vooral dat laatste kwartiertje moet Maasdijk vasthouden om er bovenop te komen. Strijd willen we zien en moet er komen willen we uit dat verdomde hoekje komen. Volgende week Quick Steps uit. De eerste finale…………….