Tien treffers aan de Lange Kruisweg

Velo 1

4 februari 2017 14:30

Brouwer, W.

Maasdijk - VELO was het affiche jl zaterdag. Maasdijk dat de punten keihard nodig heeft en VELO dat aansluiting met de top probeert te vinden. De wedstrijd in Wateringen leverde een eclatante 7-1 op voor VELO. Dat beloofde dus wat. Fieret moest deze week weer puzzelen vooral defensief. Door schorsingen en blessures mocht de 18 jarige Jelle van der Ende zijn debuut maken en deed dit prima. De ploeg van ex Spartaan Edwin Vurens gaf meteen gas en zette Maasdijk vast. Het was dan ook wachten op de eerste treffer van VELO en die kwam door een slordigheidje na 10 min werd het 0- 1 door de prima linkerspits Dik Leliveld. Maasdijk rechtte de rug en kwam zowaar op gelijke hoogte na een prima actie van de teruggekeerde Martin de Zeeuw, door Boyd Rijnenberg. VELO bleek dus achterin zeer kwetsbaar. VELO deed er een schepje bovenop. Wat een heerlijk team om te zien dit VELO. Voor mij onbegrijpelijk dat ze zo’n grote achterstand hebben op de top in deze knotsgekke 3e klasse. Alles klopt zowel fysiek als technisch is het soms likkebaardend voetbal. De tweede treffer die was ook weer van ongekende schoonheid , wederom was het Dik Leliveld die verwoestend uithaalde 1- 2. Ook de 3e treffer van VELO viel nog voor de rust. Als een granaat joeg Joeri Verbeek de bal achter de kansloze Joey Vos.

Na de rust trok Maasdijk richting de kantine ten aanval. De aansluitingstreffer kwam na een geweldige actie van de voet van Kevin van der Berg, die met zijn rug naar de goal al draaiend prachtig doel trof. Ook hierna was Maasdijk de bovenliggende partij. De prima leidende scheidsrechter lag de bal na een charge op Martin de Zeeuw op de stip. Kevin Huis schoot prima binnen 3 – 3 Wat ging deze middag ons allemaal brengen ? Maasdijk stond op en ging duidelijk voor de driepunter. Het had 4 – 3 kunnen worden waren het niet dat de VELO assistent scheidsrechter zijn dag niet had en voor de zoveelste keer onterecht vlagde en scheidsrechter zijn advies volgde door de aanval dood te fluiten. In de 72e minuut kwam VELO wederom op voorsprong door weer een geweldige goal. 4 minuten later leek het dan toch echt gebeurd met Maasdijk 3 – 5 Vlak na deze treffer werd het uit een onmogelijke hoek 3 - 6. En wie dacht dat het verzet van Maasdijk gebroken was , had het mis.

Met nog een kwartier op de klok rechtte Maasdijk nog een keer hun rug en kwam door het onverzettelijke werk van de teruggekeerde Hans Bergwerff weer terug in de wedstrijd, 4 – 6 door een prima lopende aanval met Stef Bruinen met als maker wederom Boyd Rijnenberg. (Helaas voor Maasdijk is Hans Bergwerff door werkzaamheden een maand niet inzetbaar) Hans liet met een vlammend schot VELO nog even zweten. Maasdijk werd wederom een keer onterecht afgevlagd en kreeg Maasdijk nog een drietal kansen. Met wat meer overleg had er misschien meer ingezeten. Enige smetje was de tweede gele kaart van Gert van der Lee die met rood naar de kleedkamer kon vertrekken en dus de volgende wedstrijd mag toekijken. Maar het schouwspel was zeer vermakelijk wat beide ploegen lieten zien met een helaas negatief resultaat voor alles wat rood zwart betreft. Positief was de onverzettelijkheid en de vele kansen die werden gecreëerd. Volgende week naar Loosduinen om tegen GDA vol voor de winst te gaan spelen.