In een wedstrijd met 2 gezichten deed Maasdijk uiteindelijk zichzelf tekort

Kevin Huis (penalty)

10 december 2016 14:30

Hilgersom, A.

In een wedstrijd met 2 gezichten deed Maasdijk uiteindelijk zichzelf tekort en gaat het in mineur de winterstop in.

In een wedstrijd tegen de nummer laatst verwacht je normaalgesproken een tegenstander met het mes tussen de tanden. Zelf tot op de tanden bewapend zou dan het tegengif moeten zijn, maar hier was de eerste 20 minuten nog nauwelijks sprake van. SEV opende sterk en had binnen 3 minuten al 2 levensgrote kansen gehad. Uiteindelijk was de voorsprong na een dikke 20 minuten dan ook terecht voor de bezoekers.

Hierna rechtte Maasdijk de rug en creëerde het voor rust kans op kans. Zowel Ferhat als Stef Bruinen hadden meerdere malen de gelijkmaker op de schoen, maar scherpte en vooral ook botte pech stonden deze in de weg. Langs de kant werd meerdere malen gehoord dat “zulke ballen er wel in gaan wanneer je bovenaan staat”.

Na rust bleef Maasdijk uit het zelfde vaatje tappen en de meer dan terechte gelijkmaker werd op het scorebord gezet. Kevin Huis mocht aanleggen vanaf 11 meter na een handsbal in het strafschop gebied van de verdediger van SEV. Kevin scoorde resoluut en het wachten was eigenlijk op de voorsprong voor Maasdijk.

Helaas liep het hierna even anders, SEV kwam namelijk op 1-2 en hierna was de pijp leeg en werd het zelfs nog 1-3.

Een zeer zure appel en ondanks dat we de winterstop ingaan met 1 punt minder van vorig seizoen in de winterstop, voelt het nu toch wel anders.

Na de winterstop wachten meteen KMD en VELO, dus de mannen weten wat ze in de komende weken moeten doen, fit worden, vertrouwen op trainingskamp kweken en vechten voor wat ze waard zijn na de winterstop.

Voor nu iedereen fijne feestdagen en gelukkig en gezond 2017!