Onnodig verlies Maasdijk in Schipluiden

Schipluiden 1

3 december 2016 15:00

Gurp, J.P.J. van

Na de met veel hectiek gewonnen derby tegen Verburch verwacht je toch een Maasdijk wat met volle kracht vooruit gaat. Ook deze wedstrijd moest Patrick Fieret weer puzzelen, omdat om verschillende redenen een aantal spelers afwezig waren. Zoals eerder al gemeld, is dat je in deze competitie niet een keer kan verzaken, en denkt een wedstrijd op halve kracht te winnen , slaat de plank volledig mis. De eerste helft was Maasdijk duidelijk de bovenliggende partij. Schipluiden wachtte af en loerde op de counter. Schipluiden kwam via een scrimmage op voorsprong, geheel onnodig maar Maasdijk kreeg de bal niet weg. Hierna was het de beurt aan Maasdijk. Bijna na de 1 – 0 volgde de gelijkmaker via een drietal schijven voor de voeten van Ferhat Sonmez die de verdiende gelijkmaker liet noteren. Hierna werd ten onrechte een glaszuivere treffer van Maasdijk afgekeurd. Direct daarna kreeg Ferhat een riante mogelijkheid, ook hij trof helaas geen doel. De volgende prachtige aanval belandde bijna bij Kevin van der Berg maar die kwam een teenlengte te kort. Na een dik half uur had Stef Bruinen de voorsprong op zijn hoofd helaas kopte hij over. Tot zover de eerste helft.

Net koud getart in de tweede helft lag de bal door een snelle counter achter Joey Vos. 2 – 1 achter derhalve. Dan denk je de mouwen opstropen en knokken voor elke meter. Helaas kan ik kort zijn over de tweede helft. Maasdijk liep machteloos en krachteloos over het veld . Doelpogingen werden er nauwelijks geteld en uiteindelijk mochten de rood zwarten blij zijn dat het vizier van de matige Schipluidenaren ook niet op scherp stonden. Er zal dus echt uit een ander vaatje getapt moeten worden willen we nog een rol gaan spelen in deze krankzinnige Derde Klasse B en om überhaupt omhoog te kunnen kijken. Volgende week SEV , de nummer laatst die met het mes tussen de tanden tegen Die Haghe een puntje sprokkelde. Een gewaarschuwd mens telt……………